Städning

För mig är STÄDNING en av de tråkigaste, mest irriterande sysslor jag vet!!
För det mesta är det D som dammsuger, för jag har en tendens att bli på så otroligt dåligt humör när jag gör just det! Jag och dammsugaren kommunicerar inte riktigt på samma plan, och har periodvis stora samarbetssvårigheter!
Det har blivit bättre under senare delen av min sjukskrivning, troligtvis för att jag inte är stressad och pressad av en massa annat, och kanske har jag fått lite mer tålamod med den bångstyriga dammsugaren och alla möbler som bara är i vägen!
När jag tänker efter så borde jag städa vår bottenvåning! Två salar på 80 kvm vardera, som är helt tomma!! 😀
Å andra sidan verkar det som om snickarna kommer i morgon, så det är troligtvis inte särskilt lönt att städa där nere!! 🙂 Än….

Jag har förstått att det finns människor som gillar att städa……
Grattis till er, säger jag då!
För städning tar ju aldrig slut!!! Idag städar jag och känner mig nöjd och njuter av ett rent hem där det doftar hyacinter, där golven är rena och fräscha och dammet ett minne blott!! Härligt! I TVÅ dagar! Max!
Sen kryper dammråttorna fram ur hörnen igen! Antar att man inte borde ha fyra hundar och en katt om man inte gillar att städa…..men jag har ju en fantastiskt man!! 😉 ❤ (som förvisso inte älskar att städa, men han och dammsugaren har en bättre relation än vad jag och dammsugaren har…)
Och med åren har jag utvecklat ett oerhört tålamod med dammråttorna! Förr trodde jag att jag var tvungen att städa flera gånger/vecka oavsett hur smutsigt eller o-smutsigt det var! Nu har jag (av övning eller ålder…..?! 😉 ) lärt mig att jag faktiskt inte måste göra det! Att vi överlever även om det är lite dammigt och vi har en halv sandlåda i hallen! I alla fall ett tag!
För det finns ju roligare och viktigare saker att göra än att städa! T.ex. fika med någon jag tycker om, träffa barnen, gå i skogen, prata med älsklingen, riva panel så att snickarna kan komma igång…..

Jaha ja…..den här reflektionen blev väl lite annorlunda, men kanske kan Du känna att om du gillar att städa så gläds jag med dig, och önskar att jag hade fått lite av den typen av gener! 🙂 ❤
Om du tillhör samma sort som jag, som tror att du måste, eller som inte gillar att städa, så vill jag säga; strunta i det! Tänd levande ljus i stället så ser ingen att det är dammigt! Gör något du tycker om att göra och som får dig att må bra! Be någon annan ta den städningen du inte gillar!!
Jag tror att vi är många som behöver lära oss att inte ta allting på så stort allvar! Livet ska vara härligt, inte bestå av en massa krav!! Och ärligt talat så finns det definitivt saker i livet som kräver större allvar än just städning!!

Ha en underbar måndag! ❤ ❤ ❤
Vi hörs igen i morgon! Då har jag städat….tror jag…

Kram kram

IMG_4053-0.JPG

Hos oss har vi en salig blandning av hundar, dammråttor och hundleksaker!

IMG_2506-0.JPG

Kommentera

