I dag är en ny dag!!

Godmorgon alla underbara!

Idag blev det en tidig morgon för J skulle med tåget kl 6! Men just idag gjorde det inte så mycket att jag fick masa mig upp i ottan! Tack vare det har jag nu fått en stund i stillhet innan dagen drar igång på allvar.
Sitter framför en sprakade brasa i kakelugnen och njuter av värmen!
…..och just som jag skrev det drog snickarna igång och började spika och såga där nere! Så värst stilla blev det alltså inte!! 😀

Men det är det värt! För jag är så glad och tacksam att de äntligen är här! Så dagens ord och känsla är TACKSAMHET!

Jag har förstås ingen aning om hur den här dagen kommer att bli, men just nu njuter jag av den här känslan! 🙂 ❤

• Tacksam för att snickarna är här efter två månaders väntan! Visserligen har de bara varit här en dag, och bara satt reglar på en vägg! Men de är här! Det kan börja gå framåt istället för det ständiga rivandet som D har fått ägna sig åt sen sensommaren! Det börjar växa fram ett hem även på bottenvåningen!! ❤

• Tacksam för att vi har stora barn! Även om jag saknar den tiden när de var små, på många sätt, så är det härligt att prata med O i telefon om hur hans dag har varit, hur planeringen för veckan ser ut, hur det går på jobbet – vardagliga saker, men det är så gott att få finnas åi hans vardag! Nära, men ändå på avstånd!
Det är underbart att tillbringa kvällen i soffan med J som fixar mina naglar medan vi pratar om livet och andra viktiga och oviktiga saker!
(Och ja, vi har också de där andra stunderna när jag önskar att ungarna var så små att jag kunde säga att "nu gör du som jag säger för att jag har bestämt det"…. 😉 )

• Tacksam för fyra hundar som just nu sover i värmen framför kakelugnen! Älskar deras personligheter och egenheter, och det faktum att de tvingar mig att gå ut och gå varje dag – i ur och skur! (Oftast älskar jag dem…. Det finns dagar då jag sliter mitt hår och undrar varför vi har skaffat fyra hundar!)

• Tacksam att efter en sån tröttsam dag som igår så kommer det en ny! En helt blank dag som kommer att fyllas med händelser, människor och möten! Jag väljer att tänka att denna nya dagen blir en glad och positiv dag! För det är bättre att ta ut glädjen i förskott! Om jag har rätt så kan jag glädja mig åt det hela dagen, och när jag summerar ikväll! Om jag har fel, så behöver jag inte göra mer än att konstatera det ikväll! 🙂

• Tacksam för att just DU vill läsa det jag skriver här i bloggen! Att jag får dela mina tankar med Dig! ❤ ❤ ❤

Jag önskar dig en härlig dag fylld av vardagens små under att glädjas över och vara tacksam för – om det så bara är det lilla lilla! ❤
Det blir inte alltid som man tänkt sig, men då blev det så denna gången, och nästa gång blir det annorlunda! ❤

Nu är det dags att ta på sig tjockjackan och försöka motivera fyra sovande hundar att gå ut i stormen…!!

Kram Catharina

IMG_0162.JPG

IMG_0421.JPG

Kommentera

