En dag för magkänsla

Idag är en riktigt trött dag!
Men en bra dag!
Jag har varit och arbetstränat ett par timmar och mött härliga människor som får mig att känna hopp och tillförsikt inför min långsamma återgång till arbetslivet! Det gör mig så glad och tacksam över att ha fått möjligheten att vara just på den arbetsplatsen, med just de människorna! ❤

Nu sitter jag här och lyssnar till snickarna som jobbar på där nere!! Och då blir jag så bubblande glad över att det går framåt med vårt hus! 🙂

Just nu håller de på att regla upp på väggar och tak, för på fredag kommer isoleringsfirman. Det där med att isolera eller inte isolera ett sånt här gammalt hus är inget lätt beslut! Det finns många olika åsikter och skolor kring hur man bör göra, eller inte bör göra….
Efter att ha lyssnat in flera olika rådgivare och åsikter så tog vi till sist beslutet att isolera inifrån, eftersom fasaden är för bra och för fin för att börja greja med! Insidan var ju ändå bara kala väggar i båda salarna, och väggbeklädnaden skulle ändå göras något åt, så nu blev det så! Och att överhuvudtaget isolera ger ändå känslan av att vi har gjort något för att minska energikostnaden!! Vi hoppas att det var ett klokt beslut!
Eftersom alla säger olika så fick vi till sist gå på vår egen magkänsla!

Så är det väl med många beslut i livet – kanske de flesta faktiskt – att vi kan behöva ta in andras åsikter och tankar, få råd och tips, men i slutänden är det ändå vi själva som måste ta beslut!
Jag tror att vår största och viktigaste tillgång i de lägena är det jag kallar magkänsla, eller intuition!
”Hur känns det här i mig?”
Vi, eller i alla fall jag, behöver öva mig på det! Jag blir bättre och bättre på att lyssna på och lita på min magkänsla, men det är inte alltid lätt!
Det är lätt att låta andras åsikter styra! Kanske för att jag inte vill vara till besvär eller för att jag inte litar på att mitt beslut är rätt eller viktigt! Men bara jag kan veta vad som är rätt för mig, och bara du kan veta vad som är rätt för dig!

Just nu är jag väldigt nöjd med att ha tagit beslut om att rörmokaren faktiskt får flytta några rör som han satte på ett ställe där vi inte vill ha dem!
Det enklaste hade varit att låta det vara och tänka att det blir säkert bra till slut. Men jag vet ju hur jag vill ha det och då kan inte rören gå tvärsöver murstocken!!
(Nu har vi en väldigt snäll rörmokare, så jag kan ju inte säga att det blev någon värst vidare diskussion kring det! Han skulle troligtvis dra rören femton varv runt huset om jag bad honom…. 😉 )

Att renovera, och samarbeta med hantverkare, innebär många såna beslut! För några år sen hade jag nog låtit bli att ”bråka om det”, för att inte vara besvärlig…..
Men fem renoveringar senare är jag lite tuffare och lite mer luttrad!! Man lär så länge man lever!! Och jag lär mig hela tiden av att lita på min magkänsla!! 🙂

Nu säger min magkänsla, min kropp och mitt huvud att jag behöver en stunds vila, så det tänker jag lyssna på!!

Jag önskar dig en fortsatt bra onsdag! ❤ ❤ ❤
Om du känner dig stressad, pressad och helst önskar att julen redan var över, så försök lyssna till vad du egentligen behöver för att kunna vila i det som är här och nu! Lita på din magkänsla!! Och skapa små andrum i tiden!
And-rum, rum för att andas! Med magen! Där är din kärna, platsen för din balans – i din kropp och i tillvaron! Landa i din magkänsla! ❤

Kram Catharina

IMG_0872.JPG

IMG_0685.JPG

Kommentera

