Julstök och familjekärlek

Idag blir det kanske ett lite sent inlägg, men den här dagen har gått hur fort som helst! Ja, den är ju inte slut än, men under några timmar har vi städat, bakat, tagit in julgranen och klätt den, och tomtarna har fått nya platser i vårt ”nya” hus!! 🙂

När man tittade ut i morse kändes det mer som vår än som fyra dagar före julafton…. Men nu har vi gjort vår egen lilla ”julbubbla” här hemma! Som jag skrev igår så fick jag julinspiration igår morse, och idag har jag fått utlopp för en del av min förväntan och julkänsla!
Det förstärks av att D och J är lediga ett tag nu, och vi kan njuta av sovmorgnar och långfrukostar varje morgon!!

För varje år tänker jag mer och mer på hur priviligierad jag är som har en familj att dela livet och upplevelser med. Jag tänker också mer och mer på dem som inte har det men som längtar efter och saknar någon att dela med.
Kanske har det blivit tydligare för att jag har mött rätt många ungdomar från trasiga familjer under några år. Ungdomar som hellre firar jul, födelsedag och andra högtider hos oss än med sina egna föräldrar.
Kanske också för att jag i min närhet har haft människor som inte längtar och ser fram emot ledighet – semester, jul – utan som hellre jobbar för att slippa vara hemma i ensamheten.
Det får mig att ännu mer förstå vad jag har! En familj som jag älskar och som älskar mig!

Kanske behöver det inte vara en familj, barn eller respektive! Det kan vara en riktigt nära vän som man kan dela livet och upplevelser med. Det handlar väl om att ha någon som man känner band till! Någon man tycker mycket om, och där man vet att man får komma och får vara den man är, oavsett humör och dagsform!

För mig är familjen det viktigaste i mitt liv! Utan dem vore jag ingen och ingenting! Så det här blir min kärleksförklaring till min familj! ❤

Lycka med min familj är

❤ att någon lyssnar även när jag är gnällig och sur!
❤ att få dela både skratt och gråt!
❤ att göra och uppleva saker tillsammans!
❤ att älska utan förbehåll och vara älskad utan förbehåll!
❤ att O ringer hem och berättar att han har griljerat skinka och ska göra Jansson!!
❤ att J kommer och vill ha en kram, ofta!
❤ att D är min allra bästa vän och att jag ser fram emot att få dela resten av livet med honom! Och att det är han som ska sätta spiran i toppen på granen varje år! (För att det är tradition….och för att han är den ende som når upp! 😀 )

…….ja, jag skulle väl kunna hålla på i en hel evighet, men jag ska inte tråka ut er! 🙂

Det jag önskar är att jag kunde finnas för fler som saknar och längtar efter en familj, ett hem, någon som håller om och håller av! Så idag går mina tankar alldeles särkilt till var och en som inte har en familj, eller någon när och kär, att älska och dela livets härliga och mindre härliga dagar med! ❤ ❤ ❤

Kram från mig till er!
Till alla som gläds och alla som gråter, till alla som har och alla som inte har någon, till er alla fina som lever detta ständigt föränderliga liv! Fyll det med mycket kärlek och skratt, och framför allt; älska dig själv och de människor du har i ditt liv! ❤

/Catharina

Nu när vi har "julat" i vårt hus så vill jag dela med mig lite av vår julkänsla med några bilder…..

"Granen står så grön och grann i stugan"! I år har vi mindre vardagsrum och större gran än någonsin! Nästa år kan vi ta ut svängarna mer när vi har vårt jättekök med 3.40 i takhöjd!! 🙂

IMG_4150.JPG

Krubban på plats, och J har berättat julevangeliet! Hm…..för några år sen bad barnen mig att låta bli att berätta för att de hade hört det så många gånger! Jaja….en del saker får betydelse när man blir lite äldre… 😉

IMG_4146.JPG

Och natuligtvis J’s fina pepparkakshus och lite tomtar!

IMG_4154.JPG

IMG_4151.JPG

Kommentera

