Midnatt råder….

Det är strax natt i huset, och dagen har varit fylld av så mycket att jag inte har hunnit skriva tidigare!
Men nu när lugnet har lagt sig så vill jag bara summera en underbar dag!

Som jag skrivit tidigare så är inget sig likt det här året…..inte ens själva julfirandet! Under många många år har vi samlats, varannat år hos oss och vartannat hos min bror, och det har varit fullt hus. I år har ingen i familjen riktigt orkat eftersom vi på olika håll har haft ett ganska rörigt och stökigt år. Så beslutet blev att fira jul på olika håll, och här hos oss har vi varit jag, D, min bror och våra ungdomar! Totalt sju personer, alla över 16 år!
Vi beslutade (eller rättare sagt; jag beslutade…) att vi skulle ha telefonförbud hela dagen…. Alla har gillat läget och jag tror att alla faktiskt har tyckt att det var skönt!!
Istället har vi pratat, spelat spel och SKRATTAT!! 😀
Även om det känns konstigt att inte vara alla, så känns det som om det var helt rätt beslut att göra så här!
Jag skrev nån gång att ibland är förändring den enda vägen framåt! Och jag tror att det är så även med vårt julfirande i år!
Nästa år, när vårt stora fina kök där nere är färdigt, vill jag fira jul med mycket människor, men just i år var det så här det skulle vara! Åter igen får jag bekräftat att man måste våga förändring ibland! Och att det, för det mesta, leder till något positivt!

När nu alla ungdomarna har gått och lagt sig kan vi föräldrar konstatera att vi säkert har gjort en hel del fel, men troligtvis många fler rätt i vår fostran av barnen! 🙂 Vi har härliga, roliga, underbara ungar och det är så otroligt roligt att ha så stora barn att vi kan umgås på samma plan!! ❤

Nu ska vi också trilla i säng, för i morgon är en ny dag som vi vill njuta av!! 🙂

Godnatt alla fina! ❤

Kram Catharina

Ett gäng galningar!! 🙂

IMG_4172.JPG

En som njuter av julgranen!

IMG_4158.JPG

Kommentera

