Tro, hopp och kärlek

IMG_4176.JPG

Är på väg hem efter julbönen i kyrkan! Vackert, varmt, stämningsfullt och julkänsla!
Vi firar ju julen av en anledning! Oavsett man är troende eller inte, så finns det ju ett grundläggande skäl till att julen finns…. Tron på att det finns en kärleksfull Gud som valde att komma till jorden som ett litet människobarn! För att tala om för oss människor att vi är älskade, viktiga och värdefulla!

Oavsett tro eller inte så är julen för mig en tid för kärlek och hopp! Vi tänder ljus, vi är tillsammans med människor vi älskar – det handlar om en tid för gemenskap! Och jag tänker att det är en påminnelse om hur vi ska leva våra liv! För det är inte bara under julen vi behöver gemenskap, kärlek, närhet och hopp! Det behöver vi alltid!
Det behöver ALLA människor i denna värld!!

Jag vill att julen ska påminna oss om att vi behöver varandra i livet! Att vi alltid behöver varandra – för att dela livet, när det är härligt och lätt, men också när det är tungt och svårt!

För mig är julen en påminnelse om att det goda alltid är starkast i slutänden! Att vi måste tro på att det goda ska vinna över all ondska! För den dagen vi slutar hoppas och tro på det så kommer det onda att vinna!!
Jag tror att alla människors uppgift här i livet och på jorden…..oavsett tro, ras, kultur, hudfärg…..är att hoppas, tro på, kämpa för, det goda! För att det goda ska vara starkast! För att det goda ska vara det som vinner till sist!

I den kampen är vi alla lika viktiga!
I den kampen är varje liten handling och uppgift lika viktig!
I den kampen är kärlek det starkaste vapnet!

Så jag önskar er alla en underbar jul!
Jag önskar oss alla hopp att tro på att det finns kärlek och godhet i världen!
Jag önskar oss alla styrkan, kraften och modet att göra det som är gott och att ge kärlek vidare till de människor vi möter!! ❤

Kärlek till er från mig!! ❤ ❤ ❤

/Catharina

IMG_4014.JPG

IMG_4177.JPG

Kommentera

