Lampor och trötthet

IMG_4199.JPG

Att man kan bli så trött av att ha en lugn och avkopplande jul!! Det finns säkert de som skulle hävda att man blir trött av att göra ingenting också, och det är säkert sant, men jag tror att jag har ett uppdämt behov av sömn och vila! Naturligtvis……säger mitt präktiga jag, som sitter på min axel ibland…. eftersom jag har gjort lite mer, och vilat lite mindre än jag bör med tanke på utmattningen…..
Helt sant! Men ibland är det så sjukt tråkigt att behöva gå och vila när jag hellre vill umgås med underbara människor! 🙂
Jaja, det är ju ändå så att min kropp vet bästa vad jag behöver så det är bara att gilla läget och inrätta sig i ledet – och vila snällt och ordentligt!

När jag skriver det så tänker jag återigen (för typ sjumiljonte gången) att tänk vad man kan lura sig själv!
Jag har i många många år sagt och trott på att jag inte har haft tid till saker…..framför allt sånt som jag verkligen behöver och tycker om att göra! Jag har känt, tänkt, sagt, att jag hinner inte vila, jag hinner inte gå en runda varje dag, jag hinner inte gå nån kurs och lära mig nåt jag vill lära mig….
Men rackarns vad jag har övertalat mig själv fantastiskt bra!!

Jag har skrivit det innan och jag skriver det igen; det handlar om prioritering, och att lära sig att skilja på vad jag faktiskt måste och vad jag tror att jag måste!
Sedan jag blev sjuk har jag plockat bort, eller rättare sagt inte kunnat göra, en massa som jag tidigare trodde att jag var tvungen att göra! Och livet har gått vidare!! Jorden har inte gått under, familjen har överlevt och jag har fått tid att göra sånt jag vill och tycker om att göra!
Nu kanske någon tänker att det är ju inte så svårt när man är sjukskriven för då har man all tid världen….
Ja, jag har mer tid än den som jobbar heltid och har småbarn och sjutton fritidsaktiviteter som ska hållas koll på…. Men jag har också levt det livet!Och jag inser idag att jag kunde gjort det lättare för mig genom att inte vara så ”duktig”, inte ställa så höga krav på mig själv, inte tro att jag var tvungen att fixa allt!
Jag hoppas innerligt att jag har lärt mig av mitt misstag och att jag i framtiden sätter mig själv och mina behov först! För bara när jag gör det kan jag må bra och vara till hjälp för andra!

Det var dagens fundering! Jag hoppas att Du är bättre än jag var på att tänka på Dig själv och ta hand om Dig själv! Om inte så börja nu! Du har allt att vinna och inget att förlora! Det är ett tufft jobb att tänka om, men det är det värt! Det är du värd!! ❤

På tal om att göra sånt man tycker om så älskar jag vårt hem! Och att hitta det där som "sätter pricken över i"!
Idag hittade vi vår kökslampa!! ❤
Jag älskar den!! 🙂
Vi har en underbar smideskrona (som vi köpt på loppis för 30kr!!!!) men vi saknade en lampa som ger bra ljus när man sitter vid köksbordet och jobbar, och idag hittade vi den! Så nu är den på plats och jag blir så glad när jag ser den!!

IMG_4224.JPG

Var rädd om Dig och ha en skön lördagskväll! ❤
Här blir det tärning och glögg…..för det har vi fortfarande inte orkat med de andra kvällarna!! 😀

Kram Catharina

IMG_4227.JPG

IMG_4214.JPG

Kommentera

