Andrum

IMG_4261.JPG

Så är det vardag igen, ett par dagar! Fast här hos oss märks ingen skillnad just idag eftersom vi är lediga alla tre! Det behövdes nog, för även om det inte var särkilt ansträngande med familjemiddagen igår så är vi lite trötta idag! 🙂

O och M kom ett par timmar och det blev en skogspromenad i solskenet! Jag älskar när det är sol och riktigt kallt! ❤
Jag älskar också att kunna gå från vår trädgård rakt ut i skogen! ❤
Och att vi har ån ett par hundra meter från vårt hus! ❤
Ån som slingrar sig genom bokskogen…..det är min favoritplats hela året!
Det är underbart att följa årstidsväxlingarna i skogen! Se hur ån förändras under året! Det är en magisk plats oavsett det är vår, sommar, höst eller vinter! En magisk och helande plats!
Där känns det som om själen får ro, kan landa och bli stilla, när tillvaron är kaosartad och rörig! När livet bara springer på och tiden rusar emot mig. Då är ån och bokskogen min rastplats, mitt andrum, lugnet i stormens öga!
Där stannar tiden upp och tankarna kan vila, eller flyga fritt!

IMG_4239.JPG

Kanske är det något med träden som står där så stolta, oavsett om de bildar ett grönt tak över mitt huvud, eller är vintrigt kala! De kan inte ägas, inte kuvas, inte styras! De är sina egna!
I många många år har de stått där och sett ån och naturen runtomkring förändras! Sett människans ansträngningar att förändra, och naturens kraft att ta tillbaka! Sett stormar fälla träd med rötterna och ån svämma över, och naturen läka de sår som uppstått!

IMG_4254.JPG

Kanske är det ån, som okuvligt tar sig fram och inte låter sig stoppas av några hinder! Som ibland ligger spegelblank på ytan, ibland glider förbi och ibland skuttar och forsar fram över stenarna! Som svämmar över eller krymper, nästan till en bäck, för att sedan åter fyllas till sin fulla brädd!
Vattnet som ger mig energi eller lugn, driver bort min oro eller ger mina tankar liv! Allt efter vad jag behöver och var min själ befinner sig!

IMG_4199.JPG

Skogen och ån….. lika föränderliga som livet! Men ändå lika oföränderliga i sin strävan uppåt och framåt!
Där får min själ och mitt sinne ro att bara vara, vila, bli stilla!
Där får jag inspiration att leva, skapa, känna, gå vidare!
Där är mitt andrum och min puls!! ❤
Där är jag fullt ut levande och närvarande – i mig själv, i livet, i nuet!

Jag önskar alla människor en sådan plats!
En plats att stanna upp!
En plats att bara vara!
En plats att få ny energi!
En plats för Andrum!

Var hittar du Andrum? ❤

Kram Catharina

IMG_4217.JPG

Kommentera

