Köksdrömmar

Förutsättningen för min kärlek till kyla är tillgången till värme!! 🙂 Så här sitter jag framför kakelugnen med en kopp te, och njuter av värmen och knastrandet från elden!

Idag ska J och jag åka till stan och hitta nyårskläder till henne, och nåt svart/glittrigt till mig! Svart och glittrigt är nämligen klädkoden för oss i kören när vi har konsert på nyårsdagen! Snyggt! Men jag är inte så glittrig av mig i vanliga fall, så jag får väl gå på jakt efter något ”lagomglittrigt”!

För övrigt sitter jag och väntar på att panelen till köket ska komma!! ”Chefen” (dvs vår snickare som ser till att allt med renoveringen flyter på och händer när det ska…..för det mesta.. 😉 ) var här igår och kollade läget inför nästa fas i arbetet med vårt kök/matrum/vardagsrum där nere!
Vår nästa uppgift är att måla pärlspont…. mycket pärlspont!!
Eftersom D har tagit semester nästa vecka så är det läge att få hem panelen nu, så att han har nåt att göra på sin ledighet… 😀

Varje gång vi går igenom nästa steg; hur det ska se ut, vad som ska göras, planerar och beställer, så blir jag så glad att det bubblar i mig!! Jag längtar så efter vårt nya kök i gammal stil! Att få se köket och rummen växa fram och smälta samman med husets stil och karaktär!

Vi har ett fint kök på ovanvåningen idag, men det är inte riktigt min stil, och inte riktigt husets stil heller….

IMG_4281.JPG

Någon gång i framtiden ska det köket få samma stil och känsla som resten av huset, men just nu har bottenvåningen all prioritet!

Här ska vårt stora vita lantkök byggas upp, ganska snart…. ❤

IMG_4277.JPG

Med vit bröstpanel och fin tapet på väggarna (Just nu är det ekofiber och duk på väggar och i tak) kommer det här att blir vår matrumshörna!

IMG_4278.JPG

Högt på vår önskelista står en kakelugn till det här hörnet, där det en gång har stått en kakelugn! Tyvärr ”städade” kommunen ut en hel del originaldetaljer under den stora renoveringen som gjordes nån gång på 50-talet.

IMG_4280.JPG

Ja, det ser inte mycket ut för världen just nu! Men om några månader…. 🙂 ❤ Längtar!!! ❤

Och längtan och drömmar är viktiga!
Jag tror faktiskt att de är livsviktiga för oss!!
Men det tänker jag fundera över en annan dag!!
Idag fortsätter jag att längta och drömma om vårt kök!!
Och sen har vi ju gympasalen som ska bli sovrum och bok-/musikrum….
Och det gamlagamla köket som ska bli tvättstuga….. och badrummet…..
Jaja….jag vet….en sak i taget!!

Ha en skön tisdag och ta en stund att drömma och längta du med!! ❤ ❤ ❤

Kram Catharina

IMG_4076.JPG

2 reaktioner på ”Köksdrömmar

  1. ……och tack för att vi får vara med i Era drömmar……alltså år 2015 blir det magiska året…..Gott Nytt År./ från Åhus

Kommentera

