Tulpaner och storm

IMG_4299.JPG

Idag fick vi årets första tulpanbukett!! Jag älskar tulpaner för de ger på nåt sätt en liten liten vink om att det kommer att bli vår även i år! 🙂

För även om jag älskar alla årstider, och egentligen önskar att det ska bli några veckors vinter ”på riktigt” med kyla och snö, så börjar jag också drömma lite grann om våren! Trots att jag jämt tjatar om vikten av att vara här och nu, så tror jag ändå att vi ibland behöver ha lite längtan och drömmar framåt också!

Efter nyår brukar jag faktiskt köpa en bukett tulpaner varje gång vi handlar (dvs en gång/vecka) för att de gör mig så glad! Så nu ska jag njuta av den underbara tulpanbuketten och låta den stå för hoppet om våren som kommer så småningom!

Men just nu sitter jag framför kakelugnen igen och njuter av värmen, samtidigt som jag lyssnar på stormen Svea som stökar runt där ute!!
D erbjöd sig att gå med hundarna, och jag är glad att jag slapp ge mig ut! Hundarna hade nog också gärna sluppit gå ut….men i deras fall är det ju mer nödvändigt liksom!! 😉 Förhoppningsvis kommer de tillbaka alla fyra (och D förstås…), men det finns alltid en viss risk att småkillarna blåser bort när det stormar! Två kilo är inte mycket att komma med när Svea tar i!! 🙂

Ikväll blev vi själva, D och jag!
Ja…..man kan kanske inte säga barnfria när barnen är 17 år…..men det är ändå det vi är! Det får nog bli en tidig kväll ikväll, för i alla fall jag är rätt trött efter gårdagens fantastiska konsert med vår gospelkör! Nackdelen med utmattningssyndrom är att även saker som jag tycker om att göra tar mycket energi! Men efter varje konsert eller gudstjänst som vi sjunger i så lever jag ett tag på den häftiga känslan det är att vara en del i en kör, och tillsammans skapa så mycket sång, glädje och energi som vi gjorde igårkväll!! I love it!! ❤

Alla fina där ute; jag önskar er en skön fredagskväll och hoppas att ni varmt och tryggt kan lyssna på stormen, eller göra något annat mysigt! ❤

Kramar Catharina

IMG_4302.JPG

Kommentera

