Granbarr och spiskrokar

IMG_3395.JPG

Det är nog nåt fel på mig! Eller är det bara sån jag är!!
Jag har berättat tidigare att städning inte är min favoritsyssla och att jag och dammsugaren har vissa samarbetssvårigheter…..
Men idag kom jag på att det finns en dag på året då jag tycker att det är roligt att dammsuga…..den dagen vi slänger ut julgranen!! 🙂
Då älskar jag känslan av att kunna se när barren försvinner från golvet! När högen av barr minskar efterhand, och det blir fina, rena gångar i barrmattan som ligger kvar där granen har stått!!
Troligtvis skulle man kunna analysera detta och komma fram till att det beror på någon sorts kontrollbehov, eller behovet av att kunna se resultat!
Kanske för att jag har ett jobb där man sällan ser direkt resultat….eller är det helt enkelt något från barndomen eller något trauma i livet! 😉
Jag vet inte, och tänker inte analyser det heller! Det räcker för mig att jag är kompis med dammsugaren en gång om året!! Jag har inget behov av att veta varför!! 🙂

Så nu känns vårt lilla vardagsrum plötsligt väldigt stort och rymligt när granen försvann!
Julsakerna får stanna en vecka till innan de packas ner i jullådan och åker in i klädkammaren!

Idag har vi också varit hos Kalle Trygg i Trensum. (recykarl.se) Han älskar gamla saker; prylar och byggvårdsmaterial, och har en butik med en vääääääldig massa saker som är intressanta när man har ett gammalt hus och behöver komplettera eller bara hitta något tidsenligt att piffa upp vardagen med; som lampor, zinkbaljor, handfat, dörrar, fönster, kaminer, retrosaker från alla möjliga epoker….. Alltså ett paradis när man gillar gamla saker och gamla hus, och när man gillar att hitta prylar för att använda dem till annat än de var tänkta till från början!!
Ett rörigt, stökigt, knökfullt, fullkomligt underbart ställe som inte liknar något annat ställe jag har varit på!! ❤
Kalle är, precis som sin butik, speciell och väldigt trevlig!

Idag var vi på jakt efter dörrar till bottenvåningen. Vi måste sätta smalare dörrar mellan salarna och trappan till ovanvåningen eftersom vi har valt att isolera innerväggarna, och då blir det inte plats till de gamla breda dörrarna. Helst vill vi ju ha gamla dörrar, men det visade sig inte vara helt lätt att hitta dörrar som är smalare men fortfarande lika höga…. Men…. vi jagar vidare!

Jag kunde ha köpt hur mycket som helst, men idag nöjde jag mig med att investera i två spiskrokar till kakelugnarna!! 🙂
O sa till mig innan vi körde: "Kör inte dit med släp!!"
Jag tror att han känner sina föräldrar….
😀

För att återknyta till min inledning; att det antingen är nåt fel på mig eller så är jag bara sån, så tänker jag nu; varför tänker vi (eller är det bara jag?) så lätt att det är något fel om vi inte fungerar som alla andra? Eller som vi tror att alla andra gör? Eller som vi tror att vi förväntas göra…?

Det är ju just det som skiljer mig från andra som gör mig till den jag är, till en unik person! Varför ska jag då be om ursäkt för det, eller försöka passa in i någon sorts mall?
Jag väljer att se mina egenheter (så länge de inte skadar någon annan) som en del av min personlighet, det som kännetecknar mig! Och jag väljer att vara stolt över att jag är den jag är, och fungerar på just det här sättet!
Det gör mig viktig på min plats i livet, och dig viktig där du befinner dig! För att vi är olika!!

Så jag ska fortsätta kvällen med att vara jag, på det sätt som jag är bäst på att vara! Och du ska fortsätta att vara du, på det sätt du är bäst på!! 🙂 ❤

Kramar från mig!! /Catharina

IMG_3846.JPG

IMG_0956.JPG

Kommentera

