En trött dag….

IMG_4315.JPG

Jag är för det mesta en positiv person, som försöker se saker ut ett positivt perspektiv, försöker hitta ljusglimtar i mörker, det vackra i det fula! Försöker se möjligheter, och hitta nya lösningar och vägar när de gamla inte funkar!

Men vissa dagar tar positiviteten bara slut! Eller nja…..den tar kanske inte slut, men den orkar liksom inte riktigt med sig själv! Den går och lägger sig!
Och kvar blir jag och undrar vad som händer!

Idag är en sån dag…..
Solen skiner, jag har ingenting planerat, jag har det bra på alla sätt och jag har sjumiljoner saker att vara tacksam för! Men ändå sitter jag här i fåtöljen och kommer inte vidare med något! Jag har suttit här i ett par timmar nu och bara druckit mitt kaffe och klappat en sovande Billy.
Det är ju mysigt, och jag behöver inte göra mer än så, men jag skulle vilja göra något mer idag! Hjärnan är inte riktigt överens med sig själv, tror jag!

”Det blir inte alltid som man tänkt sig”….
Nej det är väl så! Det blir inte alltid som vi tänker oss, som vi planerar eller önskar. Men det behöver ju inte betyda att det blir dåligt! Det betyder bara att det blir annorlunda! Och annorlunda kan bli bra det med! Ibland till och med bättre än vi tänkt från början!

Min fina, fantastiska sjukgymnast brukar säga: ”Då blev det så här denna gången”!
(Hon borde ta dubbelt betalt, för hon ger inte bara sjukgymnastikbehandling, utan man får lite terapi på köpet!! 🙂 )

Då blev det så här denna gången!
Det betyder att vi får vila i hur det blev, när det inte blev som vi hade tänkt! Vi får helt enkelt bara konstatera att det var så det blev, och gå vidare utan att döma eller fördöma oss själva!

Så befriande! ❤
Det är okej att det inte blir som vi tänkt! Det blir annorlunda, och det kan vara hur bra som helst det med! Och skulle det inte bli bra när det blir annorlunda så får vi nya chanser att försöka igen! Eller så nöjer vi oss med att det blev som det blev, och så släpper vi det som inte blev som vi hade tänkt!

Där kom positiviteten fram i alla fall!
Jag är urkass på att inte tänka positivt! Det är väl bra antar jag!! 🙂

Men det räcker nog inte riktigt hela vägen idag….. Jag tror att jag ska sitta kvar här en stund till och vara trött och oinspirerad! I alla fall tills hundarna kommer på att de vill gå en runda……
Det är fördelen med att ha hundar; det går inte att vältra sig i självömkan allt för länge, för när de tycker att jag är för tråkig så får jag veta det!! Det tackar jag för!! 🙂

Ha en underbar dag, oavsett om du är inspirerad, positiv och glad, eller om du, som jag, sitter och hänger och inte har någon inspiration alls! ❤
Då blir det så här idag, och i morgon är en ny dag med nya chanser att göra saker annorlunda!! 🙂

Kramar Catharina

IMG_4309.JPG

Julrosen ger mig hopp! Julrosen som trotsar vinter och kyla och blommar när det är som kallast! Så liten och skör, men så stark! ❤

IMG_4313.JPG

2 reaktioner på ”En trött dag….

  1. Den där snöiga båten känner jag igen… den ser lite vintertrött ut men är så vacker sommartid när den blommar för fullt…och då menar jag ju egentligen inte båten utan det som växer i den 😉

Kommentera

