Från och med Du

IMG_3152.JPG

Idag har jag varit och arbetstränat ett par timmar! Morgonen är inte min tid, men för övrigt känns det bra!
Delvis för att det är rätt skönt att ha en arbetsplats att gå till, ett sammanhang där jag hör hemma, men kanske ännu mer för att möta människor! Möta arbetskamrater!

Visst kan man gå hemma och ha det bra och känna sig tillfreds med livet! Jag hör till dem som uppskattar ensamhet och egentid. Men jag är övertygad om att vi behöver möta andra människor för att kunna uppskatta ensamhet! Vi behöver möta människor för att det är ett mänskligt behov att bli sedd, att bli bekräftad! Jag tror att det är livsnödvändigt för att vi ska må bra!

Jag är också övertygad om att det alltid händer något med oss när vi möter en annan människa! Vi sätter avtryck i varandras liv! Jag är aldrig densamma efter att ha mött och samtalat med någon! Den människan och det mötet kommer för alltid att finnas med i mig, mer eller mindre medvetet! Kommer att påverka min fortsatta livsvandring, på ett eller annat sätt!

Därför tänker jag att vi behöver vara varsamma med varandra!
Inte så att vi ska göra oss till, eller göra nåt konstigt, men att vi har med oss medvetenheten om att vi påverkar varandras liv och livsvandring!
Det är ju fantastiskt och härligt tycker jag! Att jag aldrig är statisk i vem jag är och hur mitt liv ser ut, för att mitt jag och min väg kommer alltid att påverkas av de människor jag möter längs vägen!
Sen kan vi naturligtvis välja att inte låta människor påverka oss, men det gör ju också något med oss, att vi gör just det valet!

Så vi lämnar aldrig varandra utan spår och avtryck!
Det är det som gör det så härligt och spännande med att möta människor! Gärna människor som är olika mig och därför kan tillföra sånt i mitt liv som jag inte har!

Jag vill ge dig Oskar Linnros ord från sången ”Från och med Du” som finns med i den fullkomligt underbara filmen ”Hur många lingon finns det i världen”! ❤
Har du inte sett den så gör det! …..på tal om att vi människor påverkar varandra och sätter avtryck i varandras liv! 🙂 ❤

"jag blir aldrig samma, från och med du
(från och med då från och med du)
från och med du
(somliga ljus brinner aldrig ut)

………

Från och med du, du,du,du
från och med du, du,du,du

jag blir aldrig mer densamma , jag blir aldrig densamma som förut
somliga ljus brinner aldrig ut"

Jag önskar dig en skön dag, och jag hoppas att du får göra avtryck i någon annan människas liv, och att någon ger dig lite av sig och sitt liv att bära med dig! ❤

Kramar Catharina

IMG_0860.JPG

Kommentera

