Lycka kan var ett handfat

Så är det då vardag igen hos oss!
Efter tre härliga veckor tillsammans har D börjat jobba och J börjat skolan igen! Och jag fortsätter i min lilla snigeltakt mot att bli bättre och mot någon form av arbete!
Nästa vecka ska jag prova nya arbetsuppgifter och ett par timmar till/vecka. Jag har provat en arbetsuppgift som inte fungerade, men jag ser det som en erfarenhet och en insikt, och nu tar jag ett steg vidare åt ett annat håll för att se om det kan fungera!

IMG_4440.JPG

Även om jag tycker att det härligt att vara lediga och hemma alla tre, så är det ändå rätt skönt när det blir vardag igen! Jag tror att de flesta av oss behöver rutiner på ett eller annat sätt, och vardagslunken är också skön!
Kanske är det mest jag som känner så i vår familj….. Men jag har nog det största behovet av ensamhet och egentid av oss tre, och den tiden får jag när de andra är iväg på dagarna! Dessutom ger det möjlighet att längta efter nästa gemensamma ledighet!! 🙂

Till vardagen hör, från och med idag, även snickarna! Så att så lugnt är här inte, för dels sågas och spikas det en hel del, och dels har de radion på heeeela dagen! Men det är det värt för att få se vår dröm växa fram!! ❤

Igår började vi måla panelen, och efter två timmars jobb och 24 brädor (av typ 600…..!!!) känner vi att vi vet vad vi ska ägna kvällarna åt ett tag framöver…..!
Kanske vi skulle bjuda in ett gäng och ha en målarfest……. 😉

IMG_4429.JPG

Idag jag jag gjort ett fynd!!
Jag har köpt (eller…. vi menar jag ju! Fast det är jag som har hämtat det) ett handfat!
Ett speciellt handfat, som har suttit i en skola någonstans, och som har en sån där drickfontänskran!!
Jag älskar det!!

IMG_4435.JPG

Tänk att man kan bli så lycklig över ett handfat!! Det hänger väl ihop med att man kan älska ett gammalt hus med dragiga fönster och sjukt mycket att renovera, och ändå tycka att det är det bästa huset och mest underbara hemmet i världen! Lita galna är vi som sagt! Men vad gör det!!! Det är sådana vi är! 🙂

Så nu ska handfatet få vila i Lillskolan (som är nästan lika stor som det här huset…) i väntan på att vi ska hitta ett skåp som passar ihop med handfatet! Och i väntan på att vi ska göra toaletten där nere!
Jag älskar att hitta ”pusselbitar” till mina drömmar, planer och idéer! Det gör inget att det kanske dröjer innan jag hittar ”pusselbiten” som passar ihop med den jag har, för det är härligt att få leta, drömma och vänta också! Under tiden hinner jag hitta andra ”pusselbitar” som ska passa på andra ställen!!

Den här dagen var lite tung i morse, men nu har jag fått ny energi! Av att handfatet var så fint som jag hade hoppats, och av att få dela med mig till er som läser det här! ❤

Tack för att du vill ta del av mina tankar! Dela gärna med dig av dina tankar i kommentarsfältet om du vill! ❤

Kramar Catharina

IMG_4426.JPG

3 reaktioner på ”Lycka kan var ett handfat

  1. *hittade* din blogg för att D länkar den…Läser och följer. Tycker om ditt sätt att skriva och förmedla tankar och känslor.
    Så härligt att få ta del av ert jobb att skapa skolan till ert drömhem.
    Med varm kram från en av D:s kollegor på Jämshögs folkhögskola.

Kommentera

