Grå dagar och stolthet

IMG_4455.JPG

Hej alla fina, denna gråa dag! ❤
Vissa dagar är det som om diset och gråheten tränger in i huset, i kropp och själ, och färgar allting grått! I alla fall är det så för mig ibland!

Det behöver inte vara något särskilt som känns jobbigt eller deppigt, men jag kommer liksom inte ut ur dimman!
Jag vet inte om det beror på den allmänna gråheten därute, på trötthet eller på min tråkvärkande kropp…. Det spelar egentligen inte så stor roll vad det beror på. Men sådana dagar brukar jag tänka att jag har två val; antingen deppar jag ihop, eller försöker jag göra nåt bra av den här dagen! Nu är jag inte riktigt bra på att deppa ihop (vilket kanske är en bra egenskap…) så jag väljer alternativ två!

Då har jag ytterligare två val; antingen sitter jag i fåtöljen och dricker kaffe och läser en tidning, eller en blogg, eller Facebook…..nåt trevligt som känns lagom ansträngande och mysigt!
Eller tar jag tag i något som piggar upp dagen! Vilket alternativ det blir beror på dagsformen och på vad som kommer i min väg!

Egentligen blir jag nog lite frustrerad över sådana här dagar eftersom jag gärna vill få något gjort, men inte kommer någon vart! Jag vet ju att här finns hur mycket som helst som behöver göras!!
Jag har många mål på min lista! 🙂
Både praktiska (som att måla, städa, ringa samtal….) och mentala mål (som att orka jobba lite mer, träna, komma underfund med vart jag är på väg med mitt liv….)!

Men jag försöker öva mig på att inte bli frustrerad! Öva mig på att tänka som texten på bilden! Jag har ett mål jag vill nå, men de dagar jag inte orkar göra det jag vill och behöver för att nå det målet, så är det helt okej!
Då får den dagen vara en dag då jag kan vila från min vandring mot målet, en dag då jag kan tänka istället för att göra! (Det behöver vi ju faktiskt också göra – stanna upp och tänka på vår väg mot ett mål)
Det är en dag då jag får vara stolt över att jag är på väg! Stolt över att jag faktiskt stannar upp, hämtar ny energi, tar ny riktning, ny sats eller vad jag nu behöver!

Vi måste inte alltid vara på väg! Vi får vara nöjda med oss själva alla dagar! Nöjda med varje steg vi tar – hur litet det än är! Nöjda även om vi inte tar ett enda steg! För det kan vara det vi behöver för att sedan kunna gå vidare!

IMG_3238.JPG

Idag ska jag göra något som jag vet ger mig ny energi! Ikväll ska jag på kören och sjunga gospel! Få saker ger så mycket energi och glädje som vår kör, och vår fantastiska, inspirerande körledare!! ❤ Bästa kvällen i veckan! ❤

Om du som jag har sådana här grå dagar, då ingenting blir gjort som för dig närmre något mål, så låt dem få vara som de är just då!
Var stolt över varje litet steg du tar!
Vi behöver ju faktiskt inte rusa mot några mål! De finns troligtvis kvar en dag till….eller två…eller tre!! 😉 ❤

Ta vara på din dag, sådan den är!
❤ ❤ ❤

Kramar Catharina

IMG_2097.JPG

Kommentera

