En solig lördag

Hej alla fina!
Hoppas att ni har haft en härlig dag!
Vi har haft sol hela dagen, och jag förundras varje gång över hur mycket solen påverkar energi och humör!!
Det är ljuvligt att dra upp rullgardinen på morgonen och mötas av solens strålar över det vackra landskapet utanför vårt sovrumsfönster!!

IMG_4468.JPG

Nästan varje dag tänker jag på hur lycklig och tacksam jag är över att få bo här!
Under min uppväxt har de här krokarna av Blekinge betytt långa härliga sommarlov med mamma, pappa och lillebror i min farbrors stuga, semestrar med min egen familj och romantiska weekends med älsklingen! Det har varit hit vi har åkt när vi skulle ut i skogen med fikakorgen eller svampkorgen! Blekinge har varit mitt andrum och min laddningsplats i hela mitt liv!

I många år har vi drömt om att bo här! I många många år har vi drömt om att få bo i ett annorlunda hus; som en skola, ett kapell eller något sånt!
Och nu bor vi här! I en skola!! Jag älskar det! När jag tittar ut genom köksfönstret ser jag ängar och skog, och från badrummet ser jag skogen ner mot ån, där bakom dasset!

IMG_4466.JPG

Jag tror att det här är en plats där jorden och himlen har en särskild kontakt! En plats med extra harmoni och energi! I alla fall är det så för oss!

IMG_4472.JPG

Jag lever min dröm, på alla sätt!
Jag får bo med människor jag älskar, på en plats som jag älskar, i ett hus som jag älskar! Ett hus som ger oss utrymme att umgås med familj och vänner! Men också ger oss möjlighet att stanna upp, landa, ställa om, få ny energi, vara kreativa eller bara vara! ❤

Jag önskar att alla människor fick bo på en plats där de trivs! Där de kan hitta harmoni och balans, energi och kreativitet, lugn och ro! Att få leva på en plats och i ett hem som ger trygghet. Där man kan vila från världen utanför för ett tag!
En sådan plats och ett sådant hem är vår skola i Kulleryd! Oavsett väder och årstid!

Idag blev det en promenad till havet, mys med bror och fina brorsdottern – en lagom ansträngande dag! 🙂
Och D kom hem med en underbar ljuslykta med pärlhyacinter!! Den är ljuvlig med blommor i, och kommer att bli såååå fin med ljus i!

IMG_4476.JPG

Önskar dig en skön lördagskväll! Jag hoppas att du får vara på en plats där du trivs och tycker om att vara! ❤ ❤ ❤

Kramar Catharina

IMG_2240.JPG

2 reaktioner på ”En solig lördag

Kommentera

