Hemmafix

Lediga söndagar är sköna dagar!
Sovmorgon, promenad till havet och sen fixa med sånt som behöver fixas! Var och en med olika saker, men vi är hemma tillsammans! I love it!! ❤

Vädret var lite ambivalent!
Sol och mörka moln på samma gång!

IMG_4478.JPG

Idag åkte det allra sista av julen in i skrubben! Upptäckte att trots att jag går förbi julkrubban flera gånger om dagen så har jag missat att plocka ner den! Man är visst vanemänniska och blir hemmablind! 🙂

Så nu blev det blommor och ljus istället! Så härligt!

IMG_4492.JPG

D har ägnat dagen åt att röja i hallen! Där har allt hamnat som inte fick stå kvar i gympasalen nu när snickarna är där och jobbar! Det är väldigt lätt hänt här hos oss att saker flyttas till ett ställe där det ska stå ”just nu”…… Och sen kommer de inte länge! Men idag kom de vidare ut i Lillskolan (det gula huset som syns på en del bilder) där vi har förråd och möbelmagasinering för tillfället – i väntan på att bottenvåningen ska bli klar!

Så nu är hallen framkomlig igen, och nu hamnade pianot där! Det känns lite udda att sitta i hallen och spela, men vad gör man? Vårt piano flyttar man liksom inte runt hur som helst….det krävs fyra-fem starka män/kvinnor för att flytta det, och vi har med åren slitit ut de starkaste kompisarna så de försvinner så fort vi nämner pianot!! 🙂
Det blir nog till att hitta nya ”flyttgubbar” när det ska tillbaka in i salen…. 😉

IMG_4481.JPG

Byrån i sovrummet fick också en uppfräschning! Den fina ”ikonen” är målad av Åsa Persson (asasartroom.se ) och den påminner mig varje morgon om vikten av att leva! Att livet är här och nu! I mig, genom mig! Och att kärleken är det största i livet, det som ger mitt liv mening! ❤

IMG_4484.JPG

D håller på att måla panel och jag skulle egentligen också måla lite, men nu är jag slut för idag! Det får bli fåtöljen och lite raggsocksstickning!

IMG_4488.JPG

Ha en skön kväll! ❤

Kramar Catharina

IMG_4489.JPG

Kommentera

