Tid att drömma

IMG_4498.JPG

En dag på jobbet!
Eller….en dag är ju att ta i! Två timmar var det förstås! Men just nu, med arbetsträning, nya arbetsuppgifter och nytt skrivbord 🙂 så kändes två timmar som en hel dag!! Det känns bra, men jösses vad trött jag blir! Ibland undrar jag om jag någonsin kommer att bli pigg igen! Men det blir man tydligen, enligt dem som har tagit sig tillbaka upp ur utmattningsgropen! Det är bara att vänta och ha tålamod!

Tålamod har jag övat mycket på de senaste två åren! Men det är svårare att ha tålamod med vissa saker efterhand som jag mår bättre! Jag har alltid velat få saker gjorda, och helst igår! 😉 Men nu måste jag lära mig att det är okej att det inte blir gjort meddetsamma, att det går att vänta och att ta saker i den takt de sker! Till exempel att bli frisk, att orka jobba, att bottenvåningen blir klar!

Just nu håller snickarna på med gympasalen. Där ska det bli ett musik- och bokrum och två sovrum!! Det låter så flott med ett särskilt rum för bokhyllor och piano! Lite lyxigt faktiskt! Jag drömmer om en fin platsbyggd bokhylla över hela väggen, där alla våra böcker får plats! Kanske den drömmen kan bli verklighet framöver!! Men tills vidare får vi nöja oss med våra gamla Billy bokhyllor! De fyller ju sin funktion de med…..även om de inte är lika vackra som min platsbyggda dröm!!

Att drömma är en stor del av ombyggnaden av vårt hus! Att drömma och låta drömmarna få bli verklighet! Det är fantastiskt att få den möjligheten nån gång i livet! Att från ingenting få bygga ett hem! Det är ett tag tills det är dags för tapeter och färg, men gissa hur mycket bilder jag har i min telefon på tapeter, färgnyanser och idéer för inredning!! Oj oj oj vad det kommer att bli svårt att välja!! Tur att det är ganska många rum att välja till!! 😉

Idag kom Drömhem & Trädgård! Där finns många idéer att ta med i mina drömmar och planer!! Så ikväll blir det inte mer från mig för nu ska jag bege mig till drömmarnas och planernas paradis!

IMG_4496.JPG

Ha en bra kväll, och dröm lite du med!! Det är härligt med drömmar och planer! ❤

Kram Catharina

Här ska vårt sovrum vara…..

IMG_4494.JPG

…..och här ska J’s rum bli!
Och på denna sidan av bommarna ska väggen med min platsbyggda bokhylla vara!!

IMG_4495.JPG

En sån här vill jag ha!!
(Bild lånad från mmfinsnickeri.se)

IMG_4497.PNG

2 reaktioner på ”Tid att drömma

Kommentera

