Livet…. så som det formats

IMG_4500.JPG

Det snöar!! Jag älskar det!! ❤
Efter en promenad med snöflingor i håret, på kläderna, på hundarna och överallt, längs ån som suddades ut i ett snödis av yrande flingor, sitter jag nu i vardagsrummet och tittar ut på snön som yr runt där ute! Jag älskar vinter och snö – också!! Jag har längtat efter att få uppleva den första vintern här i Kulleryd!
Att få se det vackra landskapet bäddas in i ett tjockt snötäcke! Att få uppleva den där tystnaden som blir när snön dämpar alla ljud! Att få gå ut i det magiska ljuset som blir på kvällen när snön reflekterar det svaga nattljuset och lyser upp mörkret!
Jag hoppas verkligen att det kommer mycket snö och att den blir kvar ett tag!

När jag sitter här med min kaffekopp, fyra sovande hundar, snickarna därnere som hjälper oss att förverkliga vår dröm, och snön som faller där ute så tänker jag att det här är livet! ❤ Mitt liv! Och jag älskar varje del av det!
När jag ser snön som lägger sig, suddar ut konturer och döljer allt som finns på marken så kommer jag återigen att tänka på allt som formar oss i livet! Det som finns där men inte syns! Som gör oss till de vi är, som gör att vi är just där vi är!

De flesta av oss bär med oss saker, händelser och perioder i livet som har varit svåra, tunga, kanske traumatiska.
Vi bär med oss sånt som vi kan känna att vi verkligen hade velat slippa gå igenom.
Samtidigt vet vi att utan det vi har gått igenom i livet så hade vi inte varit de vi är och där vi är!

Det svåra och tunga jag bär med mig har format mig och gett mig sånt som jag kanske inte hade sett, känt och upplevt annars! Det har hjälpt mig att känna ödmjukhet inför livet, och tacksamhet över allt det jag har och den jag är!
Det har visat mig på den överflödande glädjen och den djupa kärleken! Jag har fått vänskap och kärlek, jag har gjort val och tagit beslut; relationer som jag troligtvis inte hade fått, och beslut som jag antagligen inte hade tagit annars!

Allt i mitt liv – det svåra och det glädjefyllda – har samverkat till att jag idag är den jag är, och där jag är!
Jag hade troligtvis inte levt med den man jag älskar mer än mest, suttit på denna fantastiska plats, tagit beslutet att köpa detta underbara hus, funderat över vad jag vill göra med resten av mitt liv, kunnat hantera tuffa saker på ett bättre sätt än förr….om inte saker hade hänt som har tvingat mig att ta ny riktning, göra andra val, se nya möjligheter!

Jag älskar mitt liv så som det har blivit, med det härliga och med det otroligt svåra och tunga! Då är det inte längre enkelt att säga att en del hade jag velat slippa….
Det hade jag ju…..men ändå….inte….
För då hade inte jag varit jag….där jag är idag….

Kanske är en av de största gåvorna i livet förmågan att se det som trots allt blev bra!
Att ta sig igenom svart natt, eller upp ur en djup grop, och kunna känna och se att det var svårt, det var jobbigt, jag skulle ha velat slippa, men det kom ändå något nytt, något bra ut av det – efteråt!

Snön täcker marken nu! Den döljer det vassa och kantiga, det smutsiga och fula, men vi kan ändå ana konturerna av stenar, buskar, lerpölar och vattendrag där under snön. Det syns inte men finns där, och formar naturen till just det vackra, fina som jag ser från mitt fönster! Utan det som finns där under snön skulle min trädgård inte vara just min trädgård!

IMG_0808.JPG

Jag önskar dig att du är den du vill vara, där du vill vara! Att livet har gett dig inte bara svårigheter utan också kärlek och glädje! ❤
Njut av de små sakerna i vardagen! ❤

Kramar Catharina

IMG_4350.JPG

IMG_4380.JPG

2 reaktioner på ”Livet…. så som det formats

Kommentera

