Hjärtats röst

IMG_4515.JPG

Hej alla fina!
Jag vill först av allt säga tack! Tack för att du läser det jag skriver! Tack för mail och meddelanden med fina ord om mina tankar och om det jag skriver! Det betyder så oerhört mycket!
Utan er vore den här bloggen ingenting! Då skulle det bara vara mina tankar nedskrivna. Men genom er får mina tankar och funderingar liv, får de betyda något för fler, och det värmer min själ och mitt hjärta! Kärlek och tacksamhet till er!! ❤ ❤ ❤

Att skriva är självklart för mig! Det har jag alltid gjort. Av olika skäl och med olika syften. Att få skriva är för mig att få förmedla det mitt hjärta säger, till andra! Ibland behöver jag skriva för att se vad jag själv tänker!

Jag tror verkligen att det är så, att så länge vi lyssnar till rösten i vårt huvud, det sakliga och förnuftiga, så missar vi det hjärtat vill säga oss! Naturligtvis behöver vi ibland vara sakliga och förnuftiga, men jag tror att vi många gånger lyssnar till rösten i vårt huvud för att det är det vi är lärda att göra. I alla fall jag!
Det hänger kanske ihop med prestation och krav….. Att göra det rätta, det som förväntas av oss, fast att vi vet att vår längtan och vår önskan är en annan! Att hjärtat och magkänslan säger något annat!

Jag tror aldrig att hjärtat har fel!
Jag tror att om vi vågar lyssna till vårt hjärta så mår vi bättre! Så landar vi i oss själva! Det kanske rör till saker och ting för stunden, men i slutänden kommer det att bli bättre, kommer vi att må bättre och vi kan vara ärligare mot oss själva!

Jag är tacksam för att vi lyssnande på våra hjärtan för snart ett år sen! Att vi gjorde det vi ville och längtade efter! Att vi flyttade hit; lämnade ett nyrenoverat hus för att bo här, mitt i naturen, där våra hjärtan vill vara!!

IMG_4513.PNG

Nu ger jag all mitt hjärtas kärlek till er som följer mig, som går tillsammans med mig i mina tankar och funderingar!
Lyssna till ditt hjärta och våga lita på det!! ❤ ❤ ❤

Kramar Catharina

Vinter i Kulleryd ❤

IMG_4514.PNG

IMG_4511.JPG

4 reaktioner på ”Hjärtats röst

  1. Tack…. tack för att du skriver ♥. Jag känner igen mig i så mycket av det du skriver,dina tankar.
    Kanske är det så att vi som skadats av livet,bränts..eller nuddat vid det..är mer uppmärksamma på våra tankar.
    På vad som händer med oss och varför, jag vet inte….
    Jag vet bara att jag mött många, som liksom jag är lite vingklippta….men på något sätt ändå ser det goda..som kom utav det som gjorde så ont.

    Fortsätt skriva och dela dina tankar…

    Kram till dig ♥..

    • Tack Charina! ❤️ Ja det kan säkert vara så att vi har ”tvingats” att reflektera mer för att komma igenom och för att inte trilla tillbaka! För jag tror att det är så att när man en gång trillat i den där gropen som jag brukar prata om, så blir man bättre, kanske t.o.m bra, men för alltid lite skörare, balanserande på kanten. Därför behöver vi vara mer uppmärksamma på var vi har oss själva för att inte tippa över! Kanske är det så?! Tack för att du vill dela med dig du med!! Kram ❤️

  2. Tack för alla dina kloka ord och funderingar här på bloggen! Du får en att stanna upp och tänka efter, värdera saker på nya sätt. Inspirerande! Älskar att läsa dina inlägg ❤ Och så roligt att kunna följa ert nya liv 🙂 Men saknar våra pratstunder på läktaren i ridhuset, haha 😉

    • Tack Lisa!! Det värmer som sagt att höra!! ❤️ Ja du, de stunderna och våra samtal saknar jag också!! 😊💕 Men jag trodde väl aldrig att jag till och med skulle sakna ridhuset lite!! 😄 Kram 💗

Kommentera

