Insikter och perspektiv

IMG_4508.JPG

Att stiga upp kvart i sex på morgonen är verkligen inte min grej! Framför allt inte när det är mörkt ute, och jag vet att jag ska sätta mig i en kall bil!!
Men idag var det nödvändigt för att jag skulle träffa doktorn, som jag förstås har kvar i Kristianstad…. Opraktiskt, men man byter inte läkare hur som helst under en pågående sjukskrivning! Alltså satte jag mig på tåget för en träff med doktorn.

IMG_4509.JPG

Jag älskar att åka tåg! De senaste två åren har jag åkt mycket buss och tåg, och kommit på att det är väldigt skönt! Jag kan inte påverka när bussen eller tåget kommer, utan kan bara sitta och vänta! Jag behöver inte bry mig om andra trafikanter, väglag eller trafiksituationer! Jag kan sätta mig och ”bara vara” den stunden resan tar!
Lyssna på medpassagerare, läsa, sova… Vad som passar bäst just då! Mycket avkopplande!
Det har lärt mig att slappna av och släppa stressen eftersom jag ändå inte kan påverka när tåget kommer och hur fort det kör! Jag övar tålamod och att vara i stunden!

IMG_4518.JPG

Efter doktorn blev det lunch med två fina vänner! Och samtal om livet små och stora frågor! Jag älskar att ha vänner som är i andra faser i livet än vad jag är! Att höra dem, som är småbarnsföräldrar, prata om sin vardag får mig att minnas hur det var, både det härliga och det jobbiga! Samtidigt kan jag känna att det är skönt att ha stora barn!
Ibland behöver man lyssna på, och prata med andra för att få perspektiv på sitt eget liv och sin egen situation!!
Det är lätt att känna att saker bara är stökiga och röriga, men när jag hör om någon annans situation kan jag se att mitt kanske inte är så farligt, eller att det är helt normalt att känna så ibland! Därför är vi så viktiga för varandra! Vi behöver spegla oss i andra människor för att se oss själva och egen vår situation med nya ögon!

En av fördelarna med att ha stora barn är att ikväll lagade J middag och jag kunde sitta och hänga! Det är vardagslyx för mig! 🙂
Det här har varit en bra men intensiv dag, och även roliga saker tar mycket energi för en utmattad hjärna! Så nu är jag alldeles slut i hela mig och ska snart trilla i säng!

Sov gott så ses vi imorgon!
Njut av den stund som är just nu! ❤

Kramar Catharina

IMG_2349.JPG

En reaktion på ”Insikter och perspektiv

Kommentera

