Överbelastade huvudsäkringar

Under julen hade vi ett litet problem här i huset mellan varven…. Eftersom det var ganska kallt så var vi tvungna att ha fläktar och extraelement på där nere för att inte elementrören skulle frysa! (Eftersom vi inte har någon värme där just nu) Detta resulterade i att huvudsäkringarna turades om att gå, så att pannan stannade, ugnen slutade funka, vattenpumpen lade av…. Ja, ni fattar! Överbelastning helt enkelt!

Imorse hade alla mina huvudsäkringar gått!
Igår var en väldigt lång dag, och hjärnan (jag antar att det är där huvudsäkringarna sitter…. 😉 ) blev fullständigt överbelastad!
Egentligen skulle jag ha varit på jobbet idag, men det fanns inte en chans att jag skulle komma ur sängen i morse! Så jag blev kvar där ett par timmar och sedan har resten av dagen gått i slowmotion! Men det gör ju ingenting! Nu blev det så här idag!

För övrigt går ingenting i slowmotion här i huset just nu! Gympasalen är reglad, duken på plats och om en och en halv vecka kommer isoleringsgubbarna och isolerar väggar och tak där och i hallen!
I onsdags kom elektrikern och vi skulle bestämma oss för var vi vill ha alla lampor, vilken typ av lampor, hur många…..vilket betydde att vi måste veta var möblerna ska stå trots att vi varken har innerväggar eller innertak!! Tur att vi har en duktig elektriker som kan vägleda oss!! (Ja, inte med möblerna då alltså!!)
Så nu ser köket ut att ha jättespindelväv på väggarna och i taket!

IMG_4524.JPG

Och vi undrar om vi skulle ha tänkt på nåt mer…. Men det blir säkert bra i slutänden!
I helgen kommer min händiga pappa och hjälper oss att måla alla våra hundratals panelbrädor! Ja….de kanske inte hinner med alla i helgen, men några av dem! 🙂 För nästa vecka ska det spikas panel och sättas väggskivor i köket!
Vilket betyder att vi behöver åka till sågen och köpa golvlister, taklister och foder….

Tur att vi tycker att det är så himla roligt att hålla på med det här!
I fjol när vi hade bestämt oss för att köpa huset så hittade jag det här citatet i en tidning:

IMG_2642.PNG

Precis så är det!! Det här är vårt projekt, vårt liv och vi älskar det! Och ingen av oss spelar golf!! 🙂

Just idag har det varit lugnt i huset för snickarna är inte här på fredagarna. Men imorgon ska vi hämta dörrar hos Kalle Tryggs byggnadsvård, och som sagt….panel ska målas….
Jag ska inte måla….min uppgift den här helgen blir att städa!!! Jodå så att…. Jaja, någon måste ju göra det, och sågspån och isolering har en tendens att sprida sig från ett rum till hela huset (särskilt när man har fyra hundar som röjer runt!!), så det är inget att välja på!!

Men nu ska jag äta en god spenatsoppa som D har gjort, och vi ska njuta av att göra ingenting ikväll!
Ha en skön fredagskväll, och njut av de små sakerna i vardagen! ❤

Kram Catharina

IMG_0450.JPG

Kommentera

