Vinterträdgård

Söndag – en långsam dag!
Det behöver vi idag eftersom vi upptäckte kl 1 i natt att pannan hade stannat!! Den var lite tjurig innan den ville samarbeta igen….
Så idag får dagen bli som den blir!
D och pappa målar panel, och jag och hundarna tog en tur ner till ån för att se hur mycket vatten där är….
Vi kom inte så långt på vår vandring, för stigen har blivit en bäck som rinner parallellt med ån!

IMG_4532.JPG

Det blev skogsvägen tillbaka!
Idag är det verkligen underbart skönt! Sol, snö och lagom kallt! Än en gång påminns jag om hur lycklig jag är över att bo mitt i naturen! Ån, skogen, stengärdena, rådjuren, fåglarna, tystnaden, de mossbevuxna berghällarna….. Så mycket energi och kraft naturen ger, om vi tar oss tid att vara i den, lyssna på den och se det där som vi ofta inte stannar upp och tar oss tid till!
Jag älskar att bara sitta, eller stå, och lyssna på skogens och åns egna ljud! Låta tankarna vandra fritt tillsammans med vinden och vattnet!
Då känner jag hur alla muskler slappnar av, hur allt ”snurr” i hjärnan saktar ner och stannar, och det blir en bubbla av lugn och harmoni i och runtomkring mig!
Sådana platser behöver vi alla! ❤

Gick en runda i trädgården!
Man kan lätt tro att det inte finns något i trädgården under vintern, men det finns mycket vackert att se och njuta av! Små underverk som man inte tänker på! Lite kvarglömda saker, och naturens egna konstverk!
Småfåglarna busade i buskagen bakom Lillskolan, och hade jag haft en bättre kamera så kunde jag fått ljuvliga bilder på blåmesar och talgoxar! Det var nästan lite vårkänsla i deras tjatter!
Men än njuter jag av vintern och det vackra som den ger! Det lugn som vintern ger!

Välkommen till vår trädgård! ❤

IMG_4536.JPG

IMG_4540.JPG

Vinterliv

IMG_4569.JPG

IMG_4551.JPG

IMG_4549.JPG

Vinterkärlek

IMG_4566.JPG

IMG_4567.JPG

Hoppas att du har en plats att stanna upp på för att samla energi, känna harmoni och vila på!
Njut av dagen sådan den är! ❤

Kramar Catharina

Kommentera

