Målarverkstad och pärlspont

Som jag skrev igår så hände det en del här hemma medan vi var iväg!
Det är lyxigt! Och skönt!

All pärlspont i köket är nu på plats! Ovanför den ska det så småningom sättas tapet! Det längtar jag efter! Jag älskar att tapetsera och se det växa fram på väggen, våd efter våd!!
Men innan vi tapetserar ska panelen målas ytterligare två gånger.

Här är vardagsrumshörnan!
Där ska snart sättas en dörr genom vilken vi kommer ut på farstukvisten på framsidan, ut i trädgården och till vårt trädäck, där vi har sol hela eftermiddagen och ljuvligt vackra solnedgångar!

IMG_4625.JPG

Lägg märke till färgen på himlen genom fönstren! Det kan man kalla ”blå skymning”!! ❤

IMG_4624.JPG

Matrumshörnan

IMG_4627.JPG

På väggen där köket ska vara har gipsen kommit upp, och nu börjar vi inse på allvar hur högt det är i tak!! (3.40 meter….) Det är svårt att riktigt se det i ett stort tomt rum, men när jag nu tänker in köksinredningens höjd så blir det tydligt!! Åh vad jag längtar tills köket ska sättas på plats!! Fast det är ett litet tag tills dess….

IMG_4628.JPG

I gympasalen är det nu målarverkstad! All takpanel är på gång att målas! Det är mycket panel, men det går faktiskt rätt fort ändå!

IMG_4635.JPG

Idag blev det en massa renovering, men det är en väldigt stor del av vårt liv just nu, så det får ni stå ut med! 🙂 Det kommer ju att komma bilder på det färdiga resultatet efterhand, och då vet ni hur det såg ut från början och kan jämföra!!
När jag ser bilderna från första gången vi var här så fattar jag knappt att vi vågade köpa huset!! Men nu är jag oändligt tacksam för att vi var så modiga…..eller korkade!!

Ha en skön måndagskväll! ❤
Det blir nog jag som får laga middagen ikväll, för den som vanligtvis lagar maten älskar att måla….. 😉

Kramar Catharina

Efter helgens resa känns det verkligen så här:

IMG_4622.JPG

Kommentera

