Favoritdag….eller inte

IMG_4685.JPG

Vissa dagar är helt enkelt inte favoritdagar! Dagar när saker och ting känns motiga och tunga, när det inte blir som man tänkt och ingenting flyter lätt. Det behöver inte vara något särskilt som har hänt, utan hela känslan är bara – trög!

Jag älskar Nalle Puh!
Han tar livet som det kommer, vänder varje situation till något positivt och lever här och nu! Jag försöker att ha honom som förebild! Försöker att hitta det där lilla positiva i det som känns jobbigt. Försöker att se det lilla ljuset i det som känns mörkt och motigt.

Idag har inte varit en favoritdag för mig. Ont i kroppen och dåligt med sömn kan få den bästa dag att kännas dryg. Men jag såg den här dialogen mellan Nasse och Puh i morse, och bestämde mig för att ändå tänka så! Jag tror faktiskt att vi kan påverka hur dagen, och livet, blir genom att bestämma oss för att försöka se det som är positivt och bra! Även om det bara är den allra minsta lilla ljusglimt. För även om en del känns jobbigt så kan vi i slutet av dagen ändå se tillbaka på en och annan ljusglimt, lite skratt, omtanke från någon….

Så trots att det kan kännas omöjligt ibland, så kan det vara värt att försöka tänka som Puh!! Det hjälpte upp min dag i alla fall! Det, och goa arbetskamrater, kärlek och omtanke från två fina vänner, en planering med Snickar-Anders och en god middag med älsklingen! ❤

Nu ska jag avsluta den här favoritdagen med årets första semla!! 🙂

Njut av fredagskvällen, och låt den bli en favoritfredagskväll! 🙂 ❤

Kramar Catharina

IMG_0991.JPG

IMG_0975.JPG

Kommentera

