Vårkänslor och vinterlängtan

Efter några dagars och nätters kyla kom solen och plusgraderna tillbaka idag! På morgonpromenaden värmde solen lite, småfåglarna tjattrade i buskarna och det kändes nästan som vår!
Jag är lite kluven till den känslan eftersom jag fortfarande går och längtar efter riktig vinter, med snö och kyla!! Den har ju ännu några veckor på sig att komma….. Men å andra sidan har vi fortfarande inga element på bottenvåningen så jag inser ju att det egentligen är väldigt bra att det är så här milt!
Jaja, det kommer fler vintrar!! 🙂

IMG_4664.JPG

Det blev en tur till svärmor idag för att hämta möbler som inte hon får plats med! Och vi behöver ju fler möbler……eller inte… Men man vet aldrig vad som kan behövas när vi snart bor på 374kvm!!
Dessutom har vi ju Lillskolan också, och i framtiden kanske det behövs möbler där med! Man kan aldrig så noga veta det heller! 😉

Eftersom jag inte tycks få någon riktig vinter så har jag börjat tänka vår istället, och det blev lite vårblommor både här och där!

IMG_4691.JPG

IMG_4693.JPG

Soffan fick också lite vårpiff med ett par kuddar! Jag kan villigt erkänna att det är lite halvhjärtat piffande överlag just nu eftersom vi kommer att flytta ner och runt saker och ting inom en ganska snar framtid! Så det känns inte riktigt inspirerande att lägga ner alltför mycket arbete på det som jag annars tycker är så mysigt – att hitta nya platser för saker, hitta nya saker och nya användningsområden! Men snart……har vi helt nya rum som ska fixas!!!! ❤ Åh vad jag längtar!!
Dessutom blir det en del som ska fixas här uppe också i och med kringflyttandet; måla fönsterbrädor, plocka fram trägolv, måla något rum……bl.a!!

IMG_4492.JPG

IMG_4501.JPG

Nästa vecka kommer det att hända saker här hela tiden!! Jag lägger ut lite bilder efterhand!
Men nu ska jag hålla lördagskväll med mina älsklingar!

Ha en go’ kväll!! ❤

Kramar Catharina

Utsikt från vårt sovrum (det som är vårt sovrum några veckor till…)

IMG_4668.JPG

Kommentera

