Mellan siffror och semlor….

Den här dagen…. Har i huvudsak bestått av två aktiviteter!
Eftersom den andra av dessa aktiviteter har tagit slut på all min energi så får ni mestadels min dag sammanfattad i bilder!

IMG_4718.JPG

I förmiddags hade vi sol, stormigt och kallt i vinden! Med tjockjacka, mössa och vantar klarar man det mesta, för det går liksom inte att komma ifrån den där dagliga rundan när man har hundar! Så vi pälsade på oss och gick en sväng neråt ån och båtbryggorna! Kallt men härligt friskt, och solen värmde där det var lite lä!

IMG_4717.JPG

Nästan alla bryggorna ligger under vatten just nu, och det känns lite vemodigt att se pålarna till bryggorna som sticker upp ur vattnet. Några båtar ligger kvar som om de blivit kvarglömda och bara väntar på att någon ska komma och ta hand om dem!

IMG_4694.JPG

Vi satt en liten stund och njöt av solen! Det är så vackert vid ån alla tider på året! Jag älskar verkligen årstidsväxlingarna!

IMG_4721.JPG

Resten av dagen har jag ägnat åt något mycket tråkigare! Som jag skrev häromdagen så ska vi snart redovisa husförsäljningen inför deklarationen. Så idag har jag gått igenom pärmar med papper sedan 1991, när jag flyttade till huset som vi bodde i, fram till 2014 när vi sålde det! Letat upp fakturor och kvitton, försökt komma ihåg alla om-, ny- och tillbyggnationer vi har gjort under 23 års tid!!! Det blir en del kan jag konstatera när jag äntligen är klar med det, efter flera timmars arbete! Jag vet nu varför jag inte är ekonom eller jobbar med administration….. 😉

IMG_4734.JPG

IMG_4733.JPG

Det gamlagamla köket (det vi inte använder nu, och som ska bli tvättstuga i framtiden…..kanske….) fick fungera som kontor idag eftersom det blåser från ”fel håll” så kontoret är kallt!! Så är det med gamla hus! Då är det bra att ha många rum att välja på!! 🙂

När jag äntligen hade mailat iväg alla uppgifter till mäklaren tänkte jag gå och göra några semlor! Men då hade vår kära pudel haft tråkigt, så han hade ätit upp alla de släta bullarna!! Och lite knäckebröd och annat smått och gott som han hade hittat i skafferihyllan….
Alla hundarna verkar ganska mätta och belåtna, och lite skamsna, så jag antar att Zilke har plockat ner godsakerna och sedan har de hjälpts åt…

IMG_4739.JPG
(Foto: Bjärnors konditori, Hässleholm)

Nu har D varit och köpt nya bullar, så vi kan avsluta kvällen med varsin semla! Det behöver jag efter alla dessa siffror! Jag är övertygad om att jag har förbränt en massa kalorier genom allt mitt bläddrande och räknande!

Jag hann inte ta några bilder där nere medan det var ljust, på det senaste som har gjorts, men jag lovar att uppdatera er imorgon!! Det är en spännande vecka som börjar! Nu händer det fort och mycket!! ❤

Njut av kvällen så ses vi imorgon!! ❤

Kramar Catharina

IMG_4713.JPG

IMG_4730.JPG

IMG_4732.JPG

Kommentera

