Måndagsrenoverings- uppdatering

Hej alla fina!!
Nu har jag i två dagar lovat bilder av det som händer här i huset….. Tyvärr blev det inga foto dagtid idag heller, så de är inte så bra, men ni får ta dem som de är!

I hallen valde vi ju att sätta panel från golv till tak på en vägg. Igår blev den färdig! Det kommer att bli så himla fint när bröstpanelen kommer på plats på de andra väggarna! All panel ska målas ytterligare ett par gånger så att den blir helvit.

IMG_4752.JPG

Någon gång under årens lopp har kommunen beslutat sig för att piffa till skolan med färg….
Detta resulterade i att klassrummet blev vitt och ljusturkosblått, gympasalen blev mintgrön och mörkgrön och omklädningsrummen (vår hall och groventré) blev beige och bruna!!!!
I alla rummen var det den mörkare nyansen upp till brösthöjd, och den ljusare ovanför.
Alla dörrar och dörrfoder är målade i en odefinierbar brun färg….. De ska så småningom bli vita!

Köket/klassrummet

IMG_2890.JPG

Gympasalen

IMG_3771.JPG

I köket har all panel kommit upp i taket, och idag har elektrikern dragit elen i gympasalen och hallen. För övrigt kommer gympasalen att sluta vara gympasal inom de närmaste dagarna, för snart kommer innerväggarna upp och vi får två sovrum och ett allrum/bokrum/musikrum där! Det ska bli riktigt spännande att se det rummets förvandling! Det kommer nog att kännas konstigt innan vi har vant oss!

IMG_4746.JPG

IMG_4747.JPG

Det var allt jag kunde rapportera från renoveringen just nu! Men det kommer mer efterhand! 🙂

Idag har jag bestämt mig för att ta tag i löpträningen igen! Träningslusten tog slut under julen och det har suttit långt inne att komma igång! Men med hjälp av J, som är min Personliga Tränare, ska jag nog få fart på löparlivet igen!! Jag är nästan på gång att säga ja till att vi ska anmäla oss till Midnattsloppet i september….. Men vi får väl se…. En bit i taget! Än har jag några träningstimmar framför mig innan jag springer en mil!! Jag får nog sätta upp några delmål innan jag kan motivera mig till det! 🙂

Det var lite uppdatering från mig! Hoppas att Din kväll är vad Du vill att den ska vara! ❤
Vi ses imorgon!!

Kramar Catharina

Solnedgång över vårt hus!

IMG_4743.JPG

IMG_4742.JPG

Kommentera

