Tacksamhet och förundran

IMG_1710.JPG

Idag känner jag tacksamhet och förundran!
Tacksamhet för alla er som läser min blogg! Som gillar och som delar!
Utan er är mina ord ingenting!
Det är bara när ord blir lästa eller hörda som de kan leva och spridas! Och det jag skrev om igår; alla människors rätt att tro, tänka och leva i fred och frihet, får aldrig stanna på ett papper eller i en dator. Det måste spridas och levas i handling!

Förundran känner jag över hur många som delade och hur många som läste mitt inlägg igår och idag! Det är min önskan och mitt hopp att vi är många som tror på medmänsklighet, civilkurage och kärlek till våra medmänniskor! Tillsammans är vi starka, och var och en som tror och kämpar för det som är gott, för det som bygger på medmänsklighet och kärlek, behövs! I stort och smått! Ingenting är för litet när det handlar om att se andra människor, att arbeta för människors rätt till liv och trygghet! Var och en av oss kan göra något där vi befinner oss i livet!

Jag är en obotlig optimist, och ett av mina mantran i livet är att ingenting är omöjligt! En del saker tar bara lite längre tid eller blir lite annorlunda än vi tänkt oss!
Därför älskar jag humlor! För de kan enligt tyngdlagen inte flyga…och ändå gör de det! Så genom alla de dagar när livet är och har varit tuffare än jag ville eller orkade med så får humlan vara min förebild!
Ingenting är omöjligt!

Så tänker jag att vi måste tänka i kampen för det som är gott, i kampen mot ondska, fördomar, inskränkthet, allt som sätter upp hinder, som gör livet hårt. Så länge vi tror på att det finns goda, kärleksfulla krafter som kan kämpa emot så är det inte omöjligt – så är det möjligt! Först i den stunden vi ger upp får det onda, det som kränker och förgör, det som bryter ner och förstör, kraft att ta plats!

Så tänker jag att vi får tänka i våra egna liv också!
Våga tro att dina drömmar är möjliga!
Våga tro att det som är kämpigt ska bli bra!
Våga tro att du kan förändra det du vill!
Våga tro på dig själv och din förmåga!
Våga tro – och det kan bli möjligt!

Tacksamhet och förundran!
Två bra känslor som jag tar med mig ikväll!!

Tack, och kärlek till er!! ❤ ❤ ❤
Kramar Catharina

IMG_1791.JPG

IMG_1819.JPG

Kommentera

