Lite smått och gott

Hej alla fina!
Vissa dagar är bättre än andra!
Den här dagen var ingen höjdare när jag skulle gå upp imorse, men sedan har den har varit fylld av en massa underbara människor!

Fina, härliga, lite galna arbetskamrater som gör mig varm i hjärtat, och tacksam för att jag får förmånen att arbetsträna hos dem!

Min tokiga familj – barn och svärdotter, bror och brorsdotter – som har fyllt huset i eftermiddag och ikväll! Många skratt och mycket kärlek!

Våra snickare som gör ett fantastiskt jobb! De senaste dagarna har väggbeklädnaden i gympasalen kommit upp, och idag har de satt panel i halva taket!
Snart, snart är det ett hem!
Nästa vecka ska vi börja skruva ihop köket! Nu är det på riktigt!!!

Panelen i köket målad två gånger av tre!

IMG_4832.JPG

Tak i våra blivande sovrum!

IMG_4836.JPG

IMG_4838.JPG

Det är häftigt att ha kvar en rest av husets tid som skola; bommarna kommer att vara kvar!

IMG_4844.JPG

Det var lite renoveringsuppdatering! 🙂

Mest av allt tänker jag ikväll på att det som kan göra en dag som börjar lite halvbra till en helbra dag är de människor vi har runtomkring oss!
Jag tänker att det är viktigt och nödvändigt att omge sig med människor som ger oss kraft, energi och glädje! Att faktiskt välja att ha människor omkring oss som ger oss positiva saker! Och sätta gränser för de människor som stjäl vår energi!!
Alla människor kan inte passa ihop med alla. Vi kan visa alla människor respekt, men det betyder inte att vi måste umgås med, och tycka om alla!

Idag har jag fått en massa positiv energi som jag ska leva på hela helgen! ❤
Jag önskar dig att du också får vara med människor som du tycker om! Människor som du får dela livet och vardagen med! Att ge och att få – kärlek, glädje, energi, kraft, vila, trygghet….. Det som du behöver!

Vi ses imorgon! ❤

Varma kramar Catharina

Lite vår- och sommarlängtan!

IMG_1628.JPG

IMG_1625.JPG

Kommentera

