Lördagsmys en regnig dag

En regnig dag har vi haft här i Kulleryd!
Tanken var att vi skulle ha gått ner till havet och grillat, men det var inte riktigt läge för det….

IMG_4386-0.JPG

Så istället blev det en tur till byggnadsvårdsbutiken för att hämta två dörrar som ska sättas in snart. En mellan köket och trappen, och en till Julias garderob. Jag hittade en hylla med massor av småfack och en gammal arbetsbänk med tidskriftsfack! Båda skulle vara superfina i matrummet/vardagsrummet!!
Om man kan bli kär i en möbel så är jag det!! I två stycken!! 🙂
Ska bara övertala Kalle att sälja den ena till mig, för den hade han tänkt behålla själv…

IMG_4846.JPG

Sen blev det blåbärspaj och film! Idag igen! Vi som nästan aldrig tittar på TV annars. Men det kändes som en lagom aktivitet den här helgen!
När man renoverar måste man stanna upp och ta paus ibland, annars blir det inte roligt. Livet behöver innehålla lite annat än hus, färg och panel!!
Man behöver vårda relationer också – både med varandra i familjen, och med släkt och vänner!
Och så behöver vi njuta av livet och av att bara bo i vårt underbara hus också!! ❤

IMG_4852.JPG

Önskar dig en skön lördagskväll!!
Njut av livet du med, där du är!! ❤

Kramar Catharina

Lite sommarlängtan idag med!
Det finns två saker jag saknar i vårt gamla hus….eller snarare i trädgården….och det är min lavendelhäck och mitt växthus!! Kanske får bli både och här så småningom…. ❤

IMG_1623.JPG

Kommentera

