Gammalt och nytt

Hej alla fina! ❤

Hoppas att ni har haft en bra fredag! Här har det varit vår i luften och jag har haft en spännande dag! Först arbetsträning, sedan skulle jag och D åkt till Carlskrona byggvårdsbutik för att köpa ventiler! De har fina gammaldags gjutjärnsventiler. Men naturligtvis var där stängt idag! 



Så vi åkte till färgaffären istället och tittade på tapeter, färg, golv….. Så himla roligt att få hålla på med något annat än reglar och isolering! 

Två och en halv timme var vi där!! Till slut blev vi bjudna på kaffe medan vi diskuterade färger och mönster! Så nu har vi prover på lite av varje med oss hem! Och på tal om det där med rykten, som jag skrev om igår, så sa hon som hjälpte oss i färgaffären till D efter ett tag; ”det är ju du! Du som köper linoljefärg!” Hahaha! Det behövs inte så mycket för att bli kändis i färgaffären! 😀



Både D och jag går omkring i ett litet lyckorus!! Pga av en dörr! Vi var och köpte en gammal dörr förra helgen. Igår satte snickarna in den i kökssalen! Så nu när vi kommer ner för trappan så finns det en dörr in till köket, i vardagsrumshörnan! Vi behöver inte längre gå genom hela huset för att komma dit! 

Från vardagsrumshörnan…..



Från trapphallen…..



Idag har vi bestämt att den dörren nog ska få fortsätta vara grön, och att den bruna sidan också ska få bli grön!

Nu toklängtar jag efter att få börja tapetsera!!! ❤ Men vi har några lister att måla innan det blir dags för tapetsering….. Så jag får snällt vänta ett tag till!

Nu blir det lite tapasaktig kvällsfika, och ett glas vin, medan vi tittar på ”Let’s dance”! 🙂

Jag hoppas att din kväll är mysig och avkopplande! ❤ Vi ses imorgon! Då kanske vi har bestämt oss för vilka tapeter och vilken matta vi vill ha…. Kanske…

Kramar Catharina 





Kommentera

