Ventillycka

Jag har haft en underbar lördag! Mysfrukost med älsklingen och sen en tur till Carlskrona byggvårdsbutik! Idag hittade vi våra ventiler! 

När vi började renoveringen så tänkte vi inte så mycket på ventiler…. Det var liksom en hel del annat att tänka på – då med!! Så snickarna tog bort de gamla fyrkantiga gjutjärnsventilerna och satte nytt rör i väggen, reglade och isolerade. När vi sen kom på att vi kan ju definitivt inte ha moderna plastventiler så var det för sent att ändra så att vi skulle kunna använda de gamla som hade suttit där! Så vi har haft lite ångest över tanken på att inte hitta några som passar i stil och mått! Men idag hittade vi dem! Nygjorda visserligen, men i gammal stil! Nästan som den jag visade igår. Så nu har vi andats ut igen – vad gäller ventiler i alla fall!! I love it!! ❤



 

Vi var också i färgaffären och beställde tapeterna till köket och hallen! Tjoho vad det händer grejer!





När vi hade varit i byggvårdsbutiken upptäckte vi att det ligger en väldigt trevlig affär bredvid….. Där hittade vi ett superfint diskställ till nya köket! Vi har redan ett fint diskställ i gammal stil, men det ska få bo kvar i köket där uppe! Sen fick vi hejda oss, för vi kan ju inte köpa hur mycket som helst till köket innan vi ens har ett kök!! Jag tror dessutom att när vi packar upp alla kartonger som har stått ouppackade sen flytten så kommer det att bli som julafton! För när saker är nerpackade ett år så glömmer man att man ens har en del saker!! 🙂



Just nu går jag omkring i ett ständigt lyckorus över en massa konstiga, gamla saker som ventiler och dörrar! Och tapeter och diskställ i gammal stil! Jag kan känna mig lite matrialistisk ibland när jag känner sådär. Men jag tänker samtidigt att dessa saker gör mig så glad för att de återför själen till vår fina gamla skola! Och ett hus som får tillbaka sin själ är ett harmoniskt hus som ger oss en plats att vila och ladda energi på! Redan nu, trots byggstök och röra, kan jag känna hur andningen landar i magen, pulsen sjuker och axlarna åker ner, varje gång jag kommer hem! Jag älskar att bo i vårt hus och på denna plats på jorden! ❤ 

Ikväll blir det middag och mys med fina vänner, och sex hundar!! 🙂 ❤ Och här på bloggen blir det inte mer idag! 

Ha en fin lördagskväll!! Hoppas att kvällen blir vad du önskar! ❤

Kramar Catharina 





Kommentera

