Kök och prioriteringar

Hej alla fina! Hoppas att helgen har varit skön och avkopplande! Själv har jag tillbringat den på en stege med tapetklister både på väggarna och på lite andra ställen! Men fint blir det! 😊 Ikväll satte vi stommarna till köket så som de ska stå, och då kan jag se framför mig hur bra det kommer att bli! Ett stort kök!! Härligt!! ❤️



Däremot är jag just nu inte riktigt nöjd med luckorna….. Vi har valt Ikeas Laxarby, vit. Men när vi tittar på dem nu så ser de nästan lite rosa-beige ut i vissa lägen. Hm…..inte riktigt som jag hade tänkt…. Men jag får väl ge det en chans och vänta tills allt är klart och vi kan se helheten.

Ikväll är jag fullständigt matt i kroppen, och det finns säkert de som tycker att om man har fibromyalgi så ska man inte hålla på att tapetsera och klättra upp och ner på stegar och ha sig. Men det jag har gjort under helgen är något av det roligaste jag vet! Jag verkligen älskar att tapetsera! Och om jag skulle låta bli att göra sånt som jag får ont av så skulle mitt liv bli urtråkigt! För mig är detta livskvalitet, och ibland är det viktigare än något annat! Då väljer jag helt enkelt att göra det som ger mig glädje och livskvalitet, och så vet jag att sedan får jag ligga lågt och ta det väldigt lugnt ett tag efter det! 

Jag har skrivit om det innan, det här med att låta värken styra eller inte styra mitt liv. Jag väljer att inte låta värken styra, men jag får acceptera att den påverkar mitt liv. I de fallen där det handlar om att välja mellan livskvalitet och värk så väljer jag kompromissen att göra det jag vill göra, men lite mindre än jag skulle ha gjort om jag inte hade haft värk. Och jag väljer att göra det – medveten om att jag under några dagar framöver får välja bort något annat för att kroppen då behöver återhämta sig! 

Så funkar det för mig! Och jag tänker ofta på det där med att ha en åsikt om hur andra lever sitt liv, vad man gör och inte gör….. Det är lätt att ha en åsikt, men vad vet vi egentligen om vad andra människor bär med sig? Vad vet vi om andra människors prioriteringar och val, utifrån hur deras liv ser ut? Inte mycket, eller ingenting…. Och då kan vi inte heller döma eller ha åsikter kring det! 



Så jag gör mina val utifrån vad som är viktigt för mig, och just nu är det att få göra saker här hemma för att vårt hem ska bli det hem vi vill ha! För det är ändå något visst med att själv få göra det man kan! Snickra är jag inte superbra på så det får snickarna göra, men tapetsera – det kan jag!! 😊

Njut av kvällen där du är!! ❤️❤️❤️ Här blir det en sen middag och sen blir det nog sängen!! Ses i morgon!!

Kramar Catharina 

Lite vår i trädgården!!





Kommentera

