Uppåt väggarna…

Jag tror att jag var sådär en 12-13 år första gången! Det var mitt flickrum som skulle tapetseras! En vit tapet med små små rosenbuketter på! Jag fick hjälpa pappa att tapetsera. Och sedan fortsatte vi att hjälpas åt varje gång det var dags att tapetsera – pappa och jag! Det har blivit många rum och många tapeter under åren! 

Som jag innan har skrivit så älskar jag verkligen att tapetsera! Att se en vägg, ett rum, förvandlats och bli något helt nytt! Helst ska det vara mönsterpassning, och gärna lite knixigt och trixigt så att det blir lite utmaning!! 😊

Några år gjorde jag tapetserandet själv eftersom barnens pappa är bättre på mer handfasta saker som reglar och gips, så för husfridens skull samarbetade vi inte med just tapeter! Sedan D kom in i mitt liv har han under flera år varit min assistent, men de senaste två åren har han blivit utbytt….. För då var det dags att börja lära upp nästa generation i tapetserandes ädla konst! Så sedan ett par år har J hjälpt mig! Idag har vi tapetserat färdigt köket och påbörjat hallen! Och jag kan nog inte längre säga att hon är min lärjunge i detta, för nu gör hon det lika bra som jag….nästan! 😉



Det bästa med att J också tycker att det är roligt att tapetsera är att det är så himla kul att göra det tillsammans! Och att jag kan ta paus mellan varven och vara handräckning åt henne!!! 

Jag tycker att det är viktigt att våra barn får lära sig att göra sånt, för att det är bra att kunna göra en del saker själv och slippa anlita hantverkare till allt! När man väl har provat på en sak så är det lättare att våga prova på även andra saker! Tänja på sina gränser och gå utanför sin komfortzon! På olika områden! 

Så, här sitter vi nu, nöjda med dagens arbete! Det blir så snyggt!! ❤️ D har ägnat dagen åt att måla J’s rum och imorgon fortsätter vi där vi slutade ikväll! 

Här är lite bilder från dagens arbete:

Köket….





….och hallen!



Lite middag, Mello och kladdkaka på det så är vi slut för idag! 😊 

Jag är så tacksam att pappa lät mig vara med och lärde mig att tapetsera när jag växte upp!! Nu har jag fört det vidare, och kanske kommer J en dag att föra det vidare! Det är väl en tradition så god som någon att ge sina barn!! ❤️

Jag önskar er, alla fina där ute, en skön lördagskväll!! Ta vara på dina gåvor och talanger, och var stolt över dem! Det behöver inte vara något märkvärdigt och stort! Det kan vara något så enkelt som att vara bra på att göra något alldeles vardagligt! Och framför allt – var stolt över att du är du! För det är du definitivt bäst i världen på att vara!! ❤️❤️❤️

Kramar Catharina

P.S. Följ gärna kullerydsskola på Instagram också! 





Kommentera

