Det är inget krav på att vara lite galen….men det underlättar

Det finns dagar när jag på allvar tror att det är något fel på oss i vår familj! (Till vänner och familj som läser detta; det där är ett retoriskt påstående som inte kräver bekräftelse!!)

Jamen, jag menar så här; 

Exempel 1. Många människor tycker att vårt hus är ett häftigt, fantastiskt, fräckt projekt, men de flesta skulle inte köpa ett sådant projekthus! Man måste nog vara liiiite galen för att ge sig på det! Men det har ju visat sig bli himla bra! Och det är nog bland det bästa vi gjort i livet – att ta beslutet att köpa vår skola!



Exempel 2. Det finns nog ganska många människor som drömmer om, eller skulle vilja, bara göra något nytt! Säga upp sig för att ta det där jobbet som man så gärna vill ha – trots att det inte är ett fast jobb! Lite galet, men för D var det helt rätt!! Och för min del är det bra att arbetsträna någon annanstans än på min ordinarie arbetsplats (vilket man rekommenderar folk som trillat i utmattningsgropen) trots att jag har min tjänst kvar där vi bodde innan. Men nytt kan vara bra för att bryta sina egna mönster!



Exempel 3, och det är detta som fick mig att börja fundera över vår mentala status; Att vi har fyra hundar och en katt, och ändå på fullt allvar sitter och funderar över om det inte skulle vara trevligt att skaffa en Bengalkatt! 



Eller kanske en storpudel till!! (Fast den önskan är bara 2/3 av familjen med på…..och den som sätter sig emot är inte den som ska fostra hunden….så frågan är om den rösten räknas då? 😜)



Som sagt…..ibland undrar jag!! 

Men! Faktum är att det är just de här sakerna, som kanske en del tycker är lite galenskap och tokigheter, som ger oss livskvalitet! Att gå utanför våra ramar! Att tänja lite på det invanda, trygga och bekväma! Jag tror att vi i vår familj behöver det där för att vi mår bra av det! Både jag och D har nog varit himla präktiga tidigare i våra liv, men tillsammans kan vi vara lite smågalna, och kanske är det också ett resultat av min sjuka! Att jag blev sjuk i utmattning och livet blev annorlunda än vi hade tänkt oss har nog gjort att vi har börjat prioritera annorlunda! Livet är nu, och det vi vill göra måste vi göra medans livet är! Det vill säga nu! För en dag är det för sent att göra allt det där man drömmer om och vill! 

Så vi fortsätter att älska vår gamla skola, som trots renoveringen har en hel del skavanker kvar som behöver åtgärdas! Men vaddå? Vi har ingen brådska – för nu har vi hittat hem, så här ska vi stanna! Alltså har vi tid att göra det där andra efterhand!

Och vi fortsätter att ha många djur! Hade jag varit yngre när vi träffades hade vi troligtvis haft flera barn, men nu blev det dels en massa extrabarn som har behövt oss och dels en hel flock med djur i stället! Och vem har sagt att man bara kan ha fyra hundar och en katt?? 😉 

Nä, det är inget fel på oss! Vi är bara lite mer tokiga än vissa andra!! Det är sådana vi är!! 



Det är ett val vi har gjort och det trivs vi alldeles utmärkt med!! Så vem vet….rätt som det är dyker det kanske upp en Bengalkatt här! Eller en storpudel!! 😊 Fast mest troligt är att vi kommer på någon annan bra idé! Man kan aldrig så noga veta! (men….nej, vi ska inte ha fler katter så länge Nisse lever, för han gillar inte kattkompisar, och nej….det blir inte en pudel till….inte just nu i alla fall….eftersom vi inte är överens…än…)

Nu ska vi göra natt i det här tokiga huset! Hela flocken! Så sov gott alla fina! Vi ses imorgon! ❤️

Och glöm inte att vara lite galen och tokig!! Det underlättar, och gör livet lite roligare och mindre förutsägbart!! Vi måste inte ta allt på så stort allvar! 😊❤️

Kramar Catharina 





Kommentera

