Slipdamm, kartongröra och apati

Om man oftast är en positiv person så är det väl okej att ha en gnäll- och självömkansstund ibland? Jag skulle behöva det just nu, för idag känner jag mig lite uppgiven! 

Jag konstaterade för ett par dagar sedan att nu har vi bott i kartonger och renovering i över ett år! Först i vårt gamla hus, som skulle fixas till och ”tömmas lite lagom” inför försäljning och visning. Sen här, innan vi kunde packa upp det vi behövde för att leva. Och nu med renoveringen – med sågspån, slipdamm, ouppackade kartonger som måste stå på konstiga ställen för att snickarna ska komma till där det ska göras kanal för fläkten och annat fix….. 

Jaja…..jag vet att jag visste vad vi gav oss in på! Det är inte det! Men ibland tar liksom positiviteten och renoveringsdrivet en paus! Det har det gjort för mig för tillfället!! Man brukar ju inte visa upp sitt hus när det är rörigt, men här kommer det ändå;

Sovrummet…..



Gamla köket….. (Alltså inte det vi använder till vardags, utan det gamlagamla som vi använder som grovkök och sovplats för hundarna)



Dagbädden/gästsängen på kontoret….



Normalt får jag krupp på att ha det så här bara ett litet tag! Jag har lyckats vara ovanligt tålmodig med ”saker-som-står-överallt-där-de-inte-ska-vara”, eftersom jag vet att det har ett slut! Men nu börjar det närmar sig slutet – både på röran och tålamodet!!

Det man inte ser på bilderna är det tunna lagret av slipdamm som ligger som en hinna över allting just nu!! I hela huset!! Arrrggghhhh!!! Och jag blir uppgivet paralyserad, så jag orkar liksom inte ta tag i någonting!! 

Idag skulle snickarna kommit och satt färdigt köket…..men de har magsjuka! Den får de ju gärna stanna hemma och ha, men om en och en halv vecka ska vi ha 18-årsfest….och just nu ser köket/matrummet/vardagsrummet ut så här:



Jodå…..så att…. Det blir väl alltid något i slutänden! Nånstans ska vi väl kunna klämma in bord och stolar för sådär en 40 personer!! 😜

Nu är det slut på gnäll- och självömkansstunden!! Nu dricker jag mitt kaffe, njuter av att ha gått en långrunda med hundarna och fått sol på näsan, och ska strax ta tag i mitt liv! Eller dammsugaren….eller en pensel kanske….eller så går jag helt enkelt och lägger mig och vilar mig i form!! 😊

Ha en underbar dag! ❤️ Tänk positivt, men tillåt dig att ha en gnällstund ibland! En liten en! Sen kan vi fortsätta med positiviteten! För jag tror ju egentligen på att vi kan påverka väldigt mycket med våra tankar! Om vi ställer in oss på positivt tänkande och jobbar på att se de små underbara sakerna i vardagen, så blir livet – kanske inte enklare – men lättare att hantera, roligare och mer njutbart! ❤️

Kaffe, sol och sovande hundar i knät – det är min vardagsglädje mitt i röran och dammet!! 😊 Ses igen imorgon!! Då ska jag vara mindre gnällig!

Kramar till er!! ❤️❤️❤️

/Catharina 





Kommentera

