Korgar, kök och element…



Sitter i solen och njuter! Åh vad jag älskar vår och sol!! Också…. För jag är lika lyrisk varje gång det är något typiskt årstidsbundet – färger och dofter på hösten, snö, kyla och kalla klara dagar på vintern, varma dagar och ljusa kvällar på sommaren! Det är rätt bra att älska alla årstider, för då behöver man inte längta efter nästa årstid eller favoritårstiden, för jag njuter av dem alla!! 😊

Igår fick jag en väldigt bra kommentar på mina funderingar kring vad jag orkar och kan! Jag såg korgen som konstant och innehållet som annorlunda än vanligt. Men min kloka J skrev:  ”Jag skulle snarare säga att innehållet i korgen är mycket men att korgen är för liten för att få plats med allt!❤️❤️”

Så kan man ju också tänka när man inte orkar och kan det man vill och brukar göra! J sa: du har ju fortfarande alla kunskaperna kvar! De finns där ändå, men just nu får de liksom inte plats i korgen! (i min ork då alltså)

Ja så är det ju! Allt jag kan, all erfarenhet och kunskap, finns kvar, men jag kan inte använda dem på samma sätt som tidigare! Så oavsett hur man tänker kring den här korgen och dess innehåll så handlar det om att hitta nya sätt att använda kunskaperna och erfarenheterna eftersom jag inte orkar använda dem så som jag gjorde tidigare, inte orkar göra det jag gjort innan! 

Kloka tankar som jag måste jobba med ett tag!! ❤️

Just idag är jag helt dränerad på ork, så jag sitter i solen med min kaffekopp och planerar hur vi ska inreda köket om någon vecka, när vi förhoppningsvis kan flytta ner! Ni vet….hur ska vi ha möblerna för att få ut så mycket som möjligt av rummet, hur vi vill ha matbordet för att kunna njuta av utsikten genom våra vackra fönster och samtidigt ha kontakt med köksdelen, hur faller ljuset och hur påverkar det var vi ska ställa sofforna…. Och sist, men viktigast 😉….alla små detaljer! Det där som förvandlar ett hus till ett personligt hem!! Åh vad jag längtar!!!

Idag kom den sista bänkskivan på plats, och vasken! Till helgen blir det till att skruva lådor!! Nästa vecka sätts kakel och eluttag!! Snart snart snart är vi vid vårt första etappmål!! ❤️ 

Idag får vi förresten värme även på bottenvåningen, för rörmokaren är här och kopplar på de nylackade fina elementen! Ska bli sååååå skönt att slippa fläktar och extraelement!! Och den elräkning som de genererar…. Imorgon hoppas jag kunna visa lite bilder på det som är färdigt så här långt! Jag har inte lust att gå in och trängas med snickare och rörmokare just nu!! 😊



Vi ses igen imorgon, och tills dess; njut av dagen och solen!! Ta vara på det som förgyller din dag!! ❤️

Kramar Catharina





Kommentera

