Finns det någon rätt vecka för fel?

Så var det ny vecka! Det är skönt!! Skönt för att förra veckan var rätt rörig! Det jag aldrig berättade för er då var att det var en vecka då väldigt mycket blev fel – som definitivt inte fick bli fel!

Jag har skrivit det väldigt många gånger; vi har superduktiga snickare! De är noggranna och kompetenta, jobbar snabbt och tar på alla sätt och vis hänsyn till att de är i vårt hem! Förra veckan kom arbetet in i finlirarfasen. Det var fönsterlister, bröstlister, köket som skulle sättas på plats, det skulle sågas ut för diskhon och för ett eluttag. Av de sakerna var det bröstlisterna och köket som blev rätt…. Diskhon hamnade inte riktigt exakt som vi tänkt, sågningen för eluttaget ritades på ovansidan av bänkskivan med en penna som visade sig vara svår att få bort, och fönsterlisterna blev inte heller som vi tänkt – inte alls faktiskt! SUCK!! Men med tanke på att det har flutit helt friktionsfritt hela tiden innan, så var det väl bara dags liksom, för lite strul. Men det var helt fel vecka! Eftersom vi måste vara tillräckligt klara till lördagens födelsedagsfirande…. 

Då är det skönt att snickarbasen är en fantastisk människa som är bra på att kommunicera och som ser till att saker löser sig och blir bra! Så idag har två av tre misstag rättats till och blivit så som vi har tänkt! Och det blev superbra!! Det tredje misstaget kommer bara vi att se – att diskhon inte är precis där vi ville ha den, så det kan vi faktiskt leva med!

Jag blir lite ledsen, och funderar över hur folk i allmänhet fungerar, när jag förstod att snickarna förväntade sig att vi skulle bli arga och ställa till ett himla liv. Det är klart att vi blev irriterade, men vad hjälper det att skälla ut dem? De har gjort ett fantstiskt jobb hela tiden, och de hade otur när de tänkte förra veckan. De gjorde knappast fel med flit! 

Så jag tänker; är vi så intoleranta mot varandras misstag? Om jag gör fel så önskar jag att den som drabbas kan förstå att det var ett misstag! Att jag inte gjorde det medvetet! Det är väl som jag har sagt till barnen: jag blir mer besviken och arg om du inte berättar när det har hänt något, än om du berättar att det har blivit fel någonstans på något sätt! 

I slutänden visade det ju sig dessutom att det gick att rätta till, så det vore onödig energi att lägga på att bli arg! Fast rätt irriterad var jag, även om jag försökte att hantera det på ett bra sätt!! 

De fina fönsterlisthörnen som till sist blev som vi tänkt!!



Nyoljad ekskiva….



Ikväll känns det i alla fall som om vi kommer att kunna använda köket på lördag så som vi har tänkt! Det får vara så färdigt som det är helt enkelt!! 😊 Sen kom jag på idag att vi ska städa och fixa mat också…. Jaja, det löser sig säkert det med!! Hakuna Matata!! 😉

Nu ska jag strax trilla i säng! Nöjd med att allt strul har löst sig idag! (Och förhoppningsvis är strulperioden över för denna gången…) Imorgon blir det nog lådskruvardag! För det är ändå trevligt om alla lådor är på plats till på lördag! Det finns gränser för hur mycket ”det löser sig-mentalitet” jag klarar av! 

Godnatt och sov gott!! Vi ses imorgon!! ❤️❤️❤️

Kramar Catharina 

En liten stund vid havet!! ❤️





Kommentera

