Ikväll har vi firat dubbelt upp



Idag fyller denna underbara tjej 18 år! Vår minsting har vuxit upp till en ung, klok, rolig, härlig kvinna! Det känns underligt, men väldigt härligt! Jag älskar att ha stora barn – också – för det är fantstiskt att kunna mötas i samtal på vuxennivå, samtal om livets sorg- och glädjeämnen! Att få dela deras vardag, tankar och funderingar! Jag älskar när vi blir sittade vid matbordet långt efter att vi har ätit färdigt bara för att sitta och prata!

Så ikväll har vi haft en liten familjemiddag och firat, bara vi i familjen! ❤️



Och vet ni vad?!?! Ikväll har vi också invigt vårt nya matrum!! Vi kan inte använda köket här nere förrän efter morgondagen då elektrikern har varit här och kopplat elen, men det gick hur bra som helst att laga maten där uppe och sitta här nere och äta!! Vilken dag passar bättre för invigning än J’s 18-årsdag! 🙂

Det känns så underbart att det är nästan färdigt! I alla fall så färdigt att det går att använda rummet!! Som vi har längtat!! Än återstår en del innan vi kan möblera med mer än matbord och stolar, men vi är nästan nästan i mål!!! Med etapp ett i vårt livsprojekt! 🙂 ❤️

Nu har vi varit vakna sedan kl 4.30 i morse då vi sjöng för J som började tidigt idag! Så alldeles strax ska vi knoppa in! Och jag tror att jag somnar med ett leende ikväll – dels för att jag är så glad och stolt över att få vara mamma till en sån underbar dotter, och för att jag tänker på vilken go’ unge hon alltid har varit, och är!! Många roliga härliga minnen poppar upp!! Och dels för att jag är så lycklig över vårt kök, vårt hus och över det liv vi får leva här på landet, mitt i naturen, granne med ån, skogen och havet!! Jag älskar det!! ❤️

Hoppas att du har haft en bra onsdagskväll och att du får en god natt!! Ses imorgon alla fina!!!

Kramar Catharina 





Kommentera

