Tack för att ni finns 💕

Ikväll vill jag börja med att säga tack, och skicka massor av kärlek till alla er som har läst, delat, gillat och skrivit fina ord om mitt inlägg igår!! ❤️ Jag har sagt det innan, och jag säger det igen: utan er hade mina ord inte varit någonting mer än tankar i mitt huvud! Det värmer så otroligt mycket att mina tankar, ord och funderingar får betyda något för någon annan!! 💕

Era ord och gillningar betyder extra mycket just nu eftersom de hjälper mig att orka! För tillfället är jag lite som i en bubbla och orkar inte riktigt ta mig ut ur den för att möta människor och prata med människor. Tyvärr en långdragen och återkommande effekt av utmattningssyndromet. Men här i bloggen får jag använda det som fortfarande fungerar, det jag är bäst på just nu; det skrivna ordet! Och jag får dela med mig av de tankar och funderingar som snurrar runt i mitt huvud – nästan alltid! Så tack för att ni finns och vill läsa det jag skriver!



Påsken har för oss varit lugn och stillsam! Av de skäl som jag skrev om innan, och för att jag har dragits med en envis huvudvärk som har pendlat på skalan mellan ettrig och migrän….. Men nu hoppas jag på att min Långfredag snart ska övergå i Påskaftons väntan – för före Påskdagen kommer ju Påskafton, som en väntan på Påskdagens glädje och fest! Där är jag inte riktig än – men jag försöker att alltid hitta något bra med varje dag, och jag tror att vi mår bäst när vi är närvarande i nuet, är där vi för tillfället befinner oss, och gör det så bra som det går utifrån de förutsättningar vi har!! 

Som jag skrev för några dagar sedan så har vårt liv mycket handlat om allt som skulle hända före den dagen då vi skulle fira J! Vi skulle bli tillräckligt klara med köket för att kunna ha fest här, och vi skulle förbereda festen. Nu är vi på ”andra sidan” om det målet, och nu har vi nya delmål. Den här gången handlar det om 2-3 veckor framåt i tiden och det är bara småsaker jämfört med innan!! Så nu blir tempot mer behagligt och vi ska njuta av vårt vackra kök och vårt fina hus! Njuta av att få bo och leva här! Innan det är dags för nästa etapp i renoveringen…. Men den tar vi då! Första vila, lugn och balans!!

Jag önskar att du också kan stanna upp och njuta av nuet, av livet! Vara där du är just nu, och se och ta vara på det som ger livet mening! Ta hand om dig själv! ❤️❤️❤️

Kramar Catharina

Nu börjar den tiden då vi kan njuta av de mest underbara solnedgångar! Och nu kan vi njuta av dem från vårt kök!! 



Baksidan på vårt hus, där vi snart kan sitta och äta frukost ute!! 😊💕



2 reaktioner på ”Tack för att ni finns 💕

  1. Tack för att Du finns ! Genom din blogg och dina kloka ord stannar jag upp och påminns om att inte bara rusa på. Det är så lätt när man känner sig starkare, att bara köra på *som innan*. Jag faller tillbaka i invanda mönster. Men du påminner mig om att stanna upp och vara försiktig.

    Varm Kram ♥

Kommentera

