Tapet- och målningsryck

Den här helgen gäller ”sista-rycket-racet”! På den här etappens renovering! På torsdag kommer elektrikern och kopplar den sista elen, och sätter resterande uttag! Förhoppningsvis har snickarna hittat just den spiken som hade gått in i elkabeln så att en fas inte fungerade! Det återstår att se….. Annars blir det till att hitta en lösning på hur vi drar en ny kabel utan att den ska synas…. Men, den stunden, det problemet!

Eftersom golvsliparen kommer måndag-onsdag så måste vi vara klara med tapeter och målning senast i morgon! Jag blir faktiskt lite trött bara jag tänker på det, för nu är jag så himla trött på detta tidspressjobbande, men som sagt….vi börjar se slutet på det så då går det ett par dagar till! 

Idag får ni lite ”före” bilder, så ska ni få ”efter” bilderna imorgon….eller på måndag! 

Här ska det målas vitt! Det är nästan synd att måla över de fina gröna nyanserna! :-p



I sovrummet ska det bli tapeter på de här två väggarna och på garderoben!









Trots att jag redan har tapetserat tre rum så kliar det i fingrarna att få ta tag i sovrumstapetseringen! Jag tror aldrig att jag har tapetserat så mycket på så kort tid! Under många år har trenden mer varit (i alla fall hos oss) att sätta väv och/ eller måla väggarna. Men tapeter ger mer personlighet åt ett rum! Så känner jag just nu i alla fall! I sovrummet och allrummet har vi valt att ha tapeter på en respektive två väggar och målar resten. Det framhäver tapeten mer tycker jag, och så kan man välja en lite mer ”vågad” tapet för den vita färgen ger ändå ett lugn i rummet!

Så ser vår helg ut!! Jag önskar dig en härlig helg! Njut av våren och av de små sakerna du har omkring dig!! 😊❤️❤️❤️

Kramar Catharina 





Kommentera

