Det räcker inte alltid hela vägen



Hej alla fina! 💕 Hoppas att söndagen har varit bra, trots att det har blåst väldigt mycket på många håll i landet! För vår del har det inte gjort så mycket eftersom vi har varit tvungna att vara inne och måla och tapetsera! Imorgon kommer golvsliparen, och helst ska det vara färdigmålat och tapetserat innan han kommer…..vilket det inte blir…. 

För livet blir ju sällan som man har tänkt sig…. I morse såg jag fram emot att tapetsera sovrummet. Men luften gick fullständigt ur mig! Det bara är så vissa dagar – Madame Utmattning drabbar mig när jag minst anar och behöver det! Men det är liksom bara att gilla läget! Det gjorde jag nu inte riktigt….för jag satte ungefär hälften av  tapeten innan jag fick ge upp! Det är en sak jag fortfarande får jobba på; att inse när jag måste låta bli att göra saker, och acceptera det. Det är inte helt lätt…. 

Däremot har D målat hela Allrummet, och hjälpt sin utmattade fru innan hon (motvilligt och efter viss påtryckning) gav upp! Han är en klippa! Fast han behöver också att det är paus snart, för han har fått dra det tyngsta lasset med hela renoveringen! Två veckor till – ungefär…. Sen kan vi bara slappa och njuta av vårt underbara hus ett tag! ❤️

Nu ska vi njuta av middag! Och ställa in oss på en ny vecka med allt vad det innebär! Ska bli galet spännande att se hur golven blir utan gammal sliten lack och färgstänk!! 😊

Ha en skön söndagskväll! Var rädd om dig! 💕

Kramar Catharina

Ny kökslampa…..



Lite bilder från Allrummet, som var grönt i två nyanser, men nu är vitt med fondvägg!! 



Lite sovrumstapet….





Kommentera

