Under ytan finns det vackra



Idag ligger jag mest på soffan och hoppas på att återfå ork och energi! Trist, men nödvändigt! (Säger i alla fall min man….att det är nödvändigt alltså!) Helst skulle jag vilja tapetsera färdigt i sovrummet, men men…. Nu blev det så här den här dagen! 

Däremot är jag euforisk över vårt köksgolv! Golvsliparen är nästan klar med köket! Det blir så fantastiskt vackert!! Jag kan inte se mig mätt på det! Under fernissa, färgfläckar och många årtiondens ingrodd smuts fanns ett otroligt vackert golv!! Gran, tror golvsliparen, av mycket fin kvalitet! Det känns ju bra! 

Så har det varit med mycket i det här huset! Vi visste förvisso att vi köpte ett bra hus, men alla hantverkare som har varit här har kommenterat god kvalitet, gott skick, bra material m.m. Så vi har verkligen fått ett riktigt bra hus! Och nu är det dessutom vackert, inte bara på utsidan utan även inne!! 😊

Till helgen ska golven såpskuras för att behålla den varma träkänslan och den vackra ytan, och ändå klara allt som ett golv behöver utstå! Såpskurning är ju gammalt och beprövat och känns som det absolut rätta för våra vackra golv!

Eftersom hjärnan går på stand-by idag så blir det inte så mycket mer! Lite bilder på vårt köksgolv förstås! Och så önskar jag er alla en skön dag! Vi har en blåsig, men solig dag! Hoppas att du också har lite sol och kan njuta av den!! 💕

Vi ses imorgon! ❤️

Kramar Catharina

Före…..



….och efter! ❤️



Jag älskar den mjuka, matta ytan och färgskiftningarna! Mest av allt skulle jag vilja att ni kunde känna doften i huset – doften av trä och kåda!! 





Kommentera

