Spring inte fortare än du orkar 



Hej alla fina! 💕 Hoppas att dagen har varit bra! Min har varit lång, kall och blåsig. Och det mest retliga var att jag lämnade sol och vårkänsla och åkte till höstkänsla! Jaja…..jag såg på väderappen att nu ska det bli fint flera dagar i sträck, så jag tar igen vårkänslan då! 🙂

En alldeles för lång dag betyder en icke-fungerande hjärna, så ikväll blir det bara en liten hälsning från soffan där jag har landat! 



De här orden behöver jag påminna mig om när ork och energi tar slut alldeles för fort! Idag när jag var ledsen och frustrerad över att jag inte känner att jag blir bättre, att det tar sån tid att bli fri från utmattningssyndromet så sa doktorn till mig: ”Du måste acceptera att det är som det är! Att det inte går att forcera tillfrisknandet! Att försöka skynda på det är som att försöka springa fortare än man orkar; du får bara stanna och pausa längre!”

Så….jag jobbar vidare på att acceptera, stanna upp och pausa! För jag har ju redan sprungit fortare än jag orkade, och alldeles för länge! Jag ska fortsätta att gilla läget, ta ett steg i taget och njuta av resan – för det här är också en del av mitt liv, och jag vill ta vara på livet i varje ögonblick!! Just nu har jag paus, och när jag slutar pausa ska jag ! Inte springa! För om jag går så hinner jag se och njuta mycket mer än jag hann göra när jag sprang genom livet! 

Det finns gånger i livet då vi måste springa, men spring aldrig fortare än du orkar! Spring aldrig länge! Ta paus ofta! Och mer än du springer! Det är aldrig värt det pris du får för att du sprang fortare än du orkade! Var rädd dig själv och det liv du har!! ❤️

Kramar Catharina 





Kommentera

