Gamla hus och nya stigar



Jag hoppas att din dag har varit lika solig och försommarvarm som min! Det gör gott för både kropp och själ med värmen!! Och med allt vackert runtomkring oss i naturen! Nu händer det så himla fort att jag knappt hinner med! Vi har en balsampoppel i vår trädgård, som doftar ljuvligt när den har fått sina blad, och ikväll upptäckte vi att den höll på att ”slå ut”! Bokarna har små skira gröna blad och björken har snart musöron! Jag älskar verkligen den här tiden då allting är på gång, och det är skönt att vara ute – antingen för att fixa i trädgården, eller för att bara vara! Dricka kaffe och njuta av solen, av fåglarnas tjatter, gräset som börjar bli grönt…..av hela det mirakel som sker mitt framför ögonen på oss! 

Ilväll tog vi en runda i skogen! En typisk runda för vår familj! Det börjar oftast med att vi upptäcker en ”ny” skogsväg som vi aldrig sett innan! Den måste vi undersöka förstås! Så då ger vi oss iväg. När stigen delar sig så tar vi ett demokratiskt beslut om vilket håll vi ska gå – typ; vilken väg ser mysigast ut, eller vilken leder mest troligt åt det håll som vi hoppas att komma på….. Ibland väljer vi ”rätt”, ibland hamnar vi låååååångt ifrån vårt tänkta mål! 

Idag hittad vi en fantastiskt vacker runda, genom bokskog (Jaja, det är det ju nästan överallt här….men en annan bokskog) granskog, genom hagar, förbi vackra stengärden, vi mötte några tranor, hittade ett riktigt ödehus, och slutligen korsade vi ett ganska blött kalhygge innan vi kom tillbaka till civilisationen – nåja…..så mycket civilisation som det är i Kulleryd…. 😉 Vi kom ut vid kostallarna där vi hälsade på tjurkalvarna som studerade oss med nyfiken misstänksamhet! Det mest spännande med våra upptäcka-nya-stigar-rundor är att vi sällan vet vart vi hamnar och hur långt vi kommer att få gå!! Men när vi inte har någon tid att passa och vädret är ljuvligt så spelar det ju ingen roll! 





Sådär försöker jag göra med livet också just nu! Att hitta nya stigar, och ge mig in på dem för att se vart de leder! För jag vet faktiskt inte riktigt vart jag är på väg, vad jag kommer att kunna göra och hur mycket! Så det är väl bara att traska på och vara nyfiken! Jag tror att jag kan hitta en del svar på vägen, lite nya avstickare kanske, möta trevliga människor och stanna upp i någon solig glänta då och då för att njuta och vila! Och om det tar lång tid att komma fram så hinner jag uppleva så mycket mer på vägen!! 



Nu ligger jag på soffan i vårt fina kök och försöker fatta att vi nästan är framme med just den här delen av den vandring som vi påbörjade när vi flyttade in i vår älskade skola i fjol! Två skurgolv och ett målat golv, sen flyttar även sängarna ner!! Tjoho!!! Så jag säger som Ernst: ”här sitter jag (fast jag ligger) och känner in rummet!!” Och jag älskar det jag känner!! 💕

Strax är det dags för sängen, så godnatt alla fina! Vi ses i morgon! ❤️ Och hittar du någon ny stig någonstans så ta chansen! Man får alltid något nytt med sig på vägen! 😊 

Kramar Catharina



Några av mina älsklingar!! ❤️



Kommentera

