Nu är inte alltid



Ingen, eller i alla fall väldigt få människor, lever sitt liv utan motgångar, utan gropar och dalgångar, utan motstånd och hinder. Det är så livet ser ut! Ibland drabbar livet oss, och ibland ger livet oss flyt! Det är inte alltid något vi kan styra eller välja, det bara är så. 

Jag kämpar just nu med frustrationen av att inte komma vidare med min utmattning, min trötthet, min energilöshet. Och idag har jag funderat mycket på det här med acceptans! En del saker kan vi förändra – de ska vi inte acceptera om vi inte mår bra av dem. Andra saker kan vi inte göra något åt, kan vi inte förändra. Det är dem jag tror att vi måste lära oss att acceptera! 

Jag tror att livet kan bli – inte enklare – men mer fantastiskt om vi kan acceptera en del saker som vi ändå inte kan förändra! Jag kan inte förändra att jag har utmattningssyndrom och fibro, men jag kan lära mig att acceptera att det är så det är, och då kan jag hantera dem på ett sätt som gör att livet blir mindre en kamp, och mer en glädje! Det hjäper inte mig att jag går och är frustrerad, arg eller bitter över att det är som det är, för det enda det åstadkommer är att jag missar det i livet som är härligt, fint och fantastiskt!!

Jag tänker också att det är viktigt att inte fastna! Att jag mår så här just nu betyder inte att jag kommer att göra det för evigt! Jag har tidigare refererat till min fantastiska sjukgymnast som brukar säga; ”då blev det så här denna gången”! Jag älskar det uttrycket, för det ger mig perspektiv!! Just nu är det så här, eller blev det på ett sätt jag inte hade tänkt. Men det betyder inte att det kommer att vara så nästa gång, eller för alltid!! 

Så nu ska jag gå och lägga mig, och tänka; ”nu blev det så här den här dagen! Imorgon är en ny dag, som kan bli på ett annat sätt”! 😊

Godnatt till er alla!! Vi ses imorgon – en alldeles blank dag som vi kan fylla med nya tankar, känslor och erfarenheter!! ❤️

Kramar Catharina 💕





Kommentera

