Äntligen trädgård!

Det finns inte mycket som slår en riktigt solig och vårvarm dag då jag kan vara i trädgården och greja, och vi kan sitta vid vår Lillskola och fika i solen med utsikt över bokskogen med sin fantastiska skira grönska och skogsbacken som täcks av vitsippor!! En klarblå himmel, en svag vind som går genom träden och hästarna som är vårystra i hagen! 

Det finns ingenting jag måste just nu! Ingenting jag bör! Jag kan bara finnas här på denna vackra plats och göra precis det jag vill!! Det har gått många många år sedan jag hade det precis så!  Idag är det underbart att leva! Och jag tänker vara kvar i den känslan hela dagen!! 

Idag har jag äntligen blivit färdig att rädda mina vintervilande pelargoner! Något sent, men några har överlevt! Ifjol fick de bo i gympasalen från flytten i juni tills vi började riva och greja i december, och de var så fina! En sval sal och massor med ljus – vad kan en pelargon mer begära!! 😊 Då såg det ut såhär;



En väldigt suddig bild, men det gröna är perlagonerna! Stora och i dubbla rader!! 

Efter lite utgallring av dem som har dött under vintern och ny jord och kärlek till de som överlevt, ser det ut så här;





Nu ska de få flytta in i fönstren tills de har hämtat kraft och energi! Så hoppas jag att vi har kunnat röja ut dasset och göra golv, så att de kan flytta ut där i sommar….. Vi får väl se! Jag inser nu hur mycket jag saknar växthuset vi hade i vår gamla trädgård! Det blir till att skaffa en ersättning – t.ex. ett dass omgjort till uterum!! 

Nu ska jag fortsätta njuta av mitt kaffe och av att bara vara och göra det jag vill!! Jag hoppas att din helg har varit bra, och att du också kan njuta av något som du vill, av något vackert, av solen, våren och livet! ❤️

Kramar Catharina 💕

Favoritmuggen på favoritplatsen



Rosenkvitten i blom 



Utsikt från vårt badrum 



Kommentera

