En helt galen dag

  
Den här dagen har varit fullständigt galen och jag är helt däckad och ändå helt toppad! 

Dagen började lugnt och normalt med frukost. Jag skulle på möte med Arbetsförmedligen och försäkringskassan och körde i god tid…. Där tog ”lugnt och normalt” slut!! När jag hade kört 50 meter upptäckte jag att bilen kom upp i högst 30 km/h. Det tar lång tid att köra 2 mil i 30 km…. Ringde D som fick vända på väg till jobbet och byta bil med mig! Han körde till verkstaden och jag drog i väg till mitt möte…. Men nästan framme vid avfarten från motorvägen blev det jättestopp – för det hade hänt en olycka precis före avfarten, så där kom vi inte fram! Bilkö, försöka ringa Arbetsförmedligen för att meddela försening och sen vänta…. 

Samtidigt med detta visste jag att sonen och svärdottern var på förlossningen och förbereddes för kejsarsnitt, två månader för tidigt!!! 

Det är nog tur att jag har tränat Mindfullness de senaste två åren….annars hade jag nog lämnat bilen där på motorvägen och sprungit in till stan!!! 

Jaja, jag kom fram och det visade sig att jag inte var den enda som skulle vara på det mötet och som hade suttit fast i bilkön på motorvägen!! 

Och i eftermiddags kom samtalet vi väntat på!! En lite kille på 1200 gram föddes idag och allt är bra!! Det är en sån häftig känsla! Jag antar att alla som får sitt första barnbarn känner så!! Helt galet och så stort! Hur kan mitt barn plötsligt ha blivit så stor att han blir pappa? Och jag är ju inte så gammal som en farmor ska vara!!! 

Å andra sidan – farmor är jag ju, och jag är en sådana farmor som jag är – inte en sådan som bilden i mitt huvud!! Tur för mina barnbarn!! 😄

Så efter denna galna och omtumlande dag är jag helt färdig! Full av kärlek till mina barn, min fina fina svärdotter och allra mest till mitt allra första lilla barnbarn!!❤️❤️❤️

Önskar er alla en massa kärlek – att få ge och att få ta emot!! ❤️

Kramar Catharina 💕

   
   

Kommentera

