Sofias änglar och mina änglar

Gårdagens underbara och galna dag tog på krafterna, så idag har jag bara orkat hänga i soffan med en sjuk dotter och fixa lite pannkakslunch till oss! En alldeles lagom ansträngande dag! 

Vi tittade på ett avsnitt av ”Sofias änglar”, och jag gråter nästan varje gång vi tittar på det programmet! Det får mig att få perspektiv på mitt eget liv och situation! Visst är det drygt att ha utmattningssyndrom och värk! Visst är det frustrerande att inte komma framåt och inte veta hur prognosen ser ut om en månad, två månader, ett halvår!! Och visst är det sjukt jobbigt att inte utbetalningarna av mina pengar fungerar som de ska! Men när jag ser dessa familjer som lever med sjukdomar som gör att de inte vet när livet ska ta slut, som lever med trauman och sår som gör att livet aldrig blir normalt eller helt igen, så känner jag en sådan tacksamhet över hur jag har det – hur min familj har det! Hur priviligierade vi är!! Kanske har de senaste dagarnas ovisshet om vår lille E, som kom till världen två månader för tidigt, också bidragit till denna tacksamhet! Vi vet att det inte är givet att det går bra, men nu fick vi en liten kämpe i vår familj som bidrar till att ge livet extra mycket mening framöver!! ❤️

Visst är vår egen verklighet alltid den vi lever i, och upplever vi den som svår eller jobbig så är den det! Vi kan aldrig vifta bort vår egen situation med att jämföra med andra: ”det finns ju de som har det värre”…. Ja men just nu är livet precis så svårt som du upplever det, även om andra har det värre! Det är okej att känna så! Vi kan bara leva utifrån vårt eget liv och vår egen känsla!

Men ibland kan vi behöva – i alla fall jag – lite distans till vårt eget. Kanske för att känna att det går, jag klarar det! För att se att det går att ta sig igenom även det största mörker och komma ut på andra sidan! 

”Sofias änglar” behöver inte komma hit till oss, men bara genom att göra det de gör så ger de mig nytt hopp och ny kraft att gå vidare!! ❤️

Så nu vilar jag i att jag faktiskt får vara helt slut idag! Att det är okej att inte orka eftersom gårdagen tog mer energi ur min bank än jag hade! Jag vilar, samlar lite ny energi och känner en oerhörd tacksamhet över mitt liv, min familj, mina vänner, över allt det jag har som gör mitt liv så rikt!! Över att vi har änglar i vårt liv som hjälper oss att orka! 💕

Kärlek till er från mig! ❤️❤️❤️

Kramar Catharina 💕

   
   

Kommentera

